יצואנים שימו לב: נא לעבור למיקוד החדש

ב-1 בפברואר מסתיימת תקופת הסובלנות של שלטונות המכס במדינות האיחוד האירופאי בנוגע למיקוד מישראל. כל ציון לא מעודכן עלול לעלות בתשלום מכס, או אפילו בפסילת הטובין


12:58 ,06.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שינוי המיקוד בישראל למספר בן שבע ספרות עשוי להשפיע על היצוא, במיוחד למדינות השוק האירופאי, בשאלה האם הוא יוצר מעבר לתחומי הקו הירוק.

 

ברשות המסים מזהירים יצואנים שבמידה והמיקוד בנוגע לשטח הייצור של טובין לא יהיה נכון, עלולים היצואנים לשלם מכסים.

 

הדבר נובע מכך, שעל פי דרישות השוק האירופאי המשותף, על כל סחורה שמיוצרת מעבר לקו הירוק חל מכס, היות והשוק אינו מכיר ביישובים הנמצאים מחוץ לקו הירוק כשטח ישראל.

 

בחוזר שהוציא המהנדס דוד חורי, מנהל תחום בכיר ביצוא וכללי מקור ברשות המסים, פורט כי בהצהרת היצואן המאושר יש לציין את שם העיר, או היישוב, או אזור התעשייה שבו יוצר הטובין, וכן את מספר המיקוד החדש שבו נרכש הטובין ואת מעמד המקור.

 

חורי מדגיש, כי החל מיום 1 פברואר יהיו חייבים יצואנים לציין את המיקוד החדש, בן שבע הספרות, בלבד.

 

חורי מציין עוד, כי "שלטונות המכס במדינות האיחוד האירופאי עשויים לעכב או לפסול את העדפת המכס ליצואנים מישראל במקרים בהם היצואן הישראלי ממשיך לציין את המיקוד הישן לאחר תום מועד הסובלנות כפי שנקבע בהסכמה.

 

"על מנת לעמוד בסיכומים עם האיחוד האירופאי, וכדי למנוע נזק בלתי הפיך ליצוא הישראלי, יוודאו עובדי היצוא בבתי המכס בתקופה הקרובה כי במסמכי ההעדפה מצויין המיקוד החדש".