משרד הכלכלה יקיים ובינר בנושא הסנקציות על רוסיה

ברקע המשבר באוקראינה משרד הכלכלה יקיים היום וובינר בנושא ״מה חברות ישראליות צריכות לעשות כדי להימנע מהפרת הסנקציות על רוסיה״. האירוע יתקיים בהשתתפות מנהל מינהל סחר חוץ, בכירים במשרד הכלכלה, מומחי משפט ורגולציה מארה״ב


09:55 ,10.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מדינות רבות בעולם, בראשן ארה״ב והאיחוד האירופי, החלו בתקופה האחרונה להפעיל סנקציות נרחבות על רוסיה, כלכלתה ודמויות מרכזיות בעולם העסקים והמסחר המזוהים עמה.

 

חברות ישראליות, המייצאות מוצרים או שירותים לרוסיה או מקיימות קשרים עסקיים אחרים עם גורמים רוסיים, עשויות להיות מושפעות מהסנקציות של המדינות השונות, המופעלות בימים אלו ואף להיפגע.

במטרה להנגיש לחברות הישראליות מידע מקיף ועדכני, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ואגף הפיקוח על הייצוא הדו שימושי יקיימו וובינר עבור החברות הישראליות, שינגיש עבורן מידע רב על הסנקציות, משמעותן והדרכים להימנע מהפרתן.

 

במסגרת הוובינר, יציגו בכירים ממשרד הכלכלה והתעשייה ומומחי משפט ורגולציה מארה״ב ואירופה סקירה של הסנקציות שהוטלו על רוסיה וההשלכות האפשריות על החברות הישראליות. את הוובינר תנחה הגב׳ לנה זייגר, ראש מחלקת הסכמים בילטראליים במינהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה.

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ: ״המשבר המצער הפוקד את אירופה, על רקע האירועים האחרונים, אינו פוסח על כלכלת ישראל ויחסי הסחר של ישראל עם העולם. מינהל סחר חוץ הקים חדר מצב ייעודי עבור חברות ישראליות הפועלות בקשרי עסקים עם השוק הרוסי והאוקראיני על מנת לייצר מענה ממוקד לאתגרים השונים העולים מהשטח. בתוך כך, מצאנו לנכון לקיים וובינר ייעודי על מנת להבטיח שחברות ישראליות מכירות את הסנקציות ומשמעותן. נמשיך לעמוד עם האצבע על הדופק על מנת שנוכל לספק את המענה הטוב ביותר עבור התעשייה הישראלית בעת הזו״.

 

אופיר גור, מנהל אגף הפיקוח על היצוא הדו-שימושי: ״בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש בסנקציות כלכליות ומסחריות בזירה הבינ״ל. גם במקרה הנוכחי, ארה״ב ומדינות נוספות מטילות הגבלות רחבות בתחום של פיקוח על היצוא המשפיעות על פעילותן של חברות זרות ובין היתר ישראליות. לכן חשובה השתתפות החברות הישראליות בוובינר על מנת שיכירו את הסנקציות העדכניות שעשויות להשפיע על פעילותן״.

 

הוובינר יתקיים היום, יום חמישי, 10 במרץ, בין השעות 15:00 ועד 16:30. ההשתתפות בוובינר אינה כרוכה בעלות אך נדרשת הרשמה מוקדמת.