נחשפה רשת הברחות של ימאי צים

יחידת סמים מכס חיפה עצרה שני עובדי חברה המספקת שירותים בנמל חיפה, ששיתפו פעולה עם ימאים בניסיון הברחת ארגזי סיגריות


11:03 ,31.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נעצרו שני עובדי חברת שירותי נמל, בעודם מבריחים סחורה שהושלכה אליהם על ידי ימאים מסיפון אונייה של צים בנמל חיפה.

 

אתמול (א') שחרר בערבות בית משפט השלום בחיפה שני עובדים של חברה המספקת שירותי נמל חיצוניים לאניות, לאחר שנתפסו על ידי יחידת הסמים מכס חיפה מבריחים סחורה שהושלכה אליהם מאונייה של צים שעגנה בנמל. שני החשודים נצפו בעודם מעמיסים לרכב ארגזי סיגריות שהושלכו מהאונייה שהגיעה מרוסיה.

 

בטרם עזבו את הנמל מבלי לדווח על הסחורה, ששוויה למעלה מ-100,000 שקל, נעצרו השניים. ברכבם נמצאו עשרה ארגזים שהכילו 500 פקטים של סיגריות, שנעטפו בניילונים שחורים במטרה להסתיר את התכולה.

 

השניים נעצרו והובאו לחקירה והאונייה עוכבה בנמל עד לסיום החיפושים וחקירת הימאים המעורבים. החקירה העלתה כי מדובר בחבורה מאורגנת היטב של עובדי קבלן, שעבדו בשיתוף פעולה עם מעורבים נוספים ואנשי צוות מהאונייה, שרכשו סחורה בדיוטי פרי בנמל והעבירו אותה באופן בלתי חוקי לעובדי הנמל.

 

לפני חודשיים נעצרו בנסיבות דומות שני עובדי חברה אחרת, שגם הם פעלו בשיתוף פעולה עם ימאים של צים. אז העלתה החקירה כי הסחורה נמסרה להם על ידי ימאים שהגיעו ארצה מרוסיה וזכאים לרכוש אלכוהול וסיגריות בפטור מלא ממסים, כאשר הימאים ועובדי הנמל מתחלקים ברווחים ממכירת הסחורה המוברחת בארץ.

 

מצים נמסר בתגובה: "צים פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות בנושא ואינה יכולה למסור פרטים נוספים".