נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין המכס הישראלי לבין המכס הסרבי

ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין המכס הישראלי והמכס הסרבי. ערן יעקב: החתימה על ההסכם צפויה להגדיל את היקפי הסחר והרווחיות של חברות התעשייה הישראליות


11:00 ,14.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הסכם לשיתוף פעולה ולסיוע הדדי בענייני מכס נחתם ביום שישי האחרון בבלגרד בין המכס הישראלי לבין המכס הסרבי. ההסכם נחתם על ידי שגרירת ישראל בסרביה, אלונה פישר-קם, ועל ידי מנהל המכס הסרבי מילוס טומיצ׳ (Miloš Tomi), במעמד משלחת מישראל בראשות מנהל רשות המסים, ערן יעקב. 

 

ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין המכס הישראלי והמכס הסרבי, במסגרתו מתחייבות שתי המדינות לשתף פעולה במגוון תחומים לדוגמה: שיתוף ידע ומידע להקלת הסחר, סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות ועוד. ההסכם עם סרביה מצטרף לשורת הסכמי מכס דומים שנחתמו בשנים האחרונות בין המכס הישראלי לבין כ-32 מדינות וגושי מדינות, כגון האיחוד האירופי, ארה״ב, סין, רוסיה, הודו, אוסטריה, איטליה, ברזיל, קנדה, צ׳ילה ועוד. הסכמים אלו תורמים לפענוח תיקי חקירות במגוון רחב של תחומים כגון חשיפת הברחות של טובין, ומסייעים בקבלת מידע בנושא הלבנת הון והנמכות ערך של טובין מיובאים.

 

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, הסביר כי ״החתימה על ההסכם צפויה להגדיל את היקפי הסחר והרווחיות של חברות התעשייה הישראליות המייצאות לחו״ל, באמצעות הגברת יעילות הסחר, הסרת חסמים ושיפור בפעילויות האכיפה של המכס ורשות המסים. לפיכך, מינהל המכס הישראלי פועל נמרצות לחתום על הסכמי מכס רבים ככל האפשר, כולל עם מדינות שהיקפי הסחר הנוכחיים עמן לא גדולים״.

 

אבי ארדיטי, ראש מינהל המכס: ״בעידן שבו העולם הופך לגלובלי והחלפת מידע בין מדינות הכרחית למניעת הברחות ולתשלום מיסי אמת, הסכם זה הינו הסכם חשוב ביותר למדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל, ויש לברך על כך״.

 

בשנת 2017 הסתכם היקף היצוא לסרביה ב-33 מיליון דולר לעומת יבוא מסרביה בהיקף של 19 מיליון דולר. ישראל מייצאת לסרביה בעיקר מכונות וציוד חשמליים, מכשירים וכלים אופטיים וכן מכונות ומכשירים מכניים וציוד מחשבים ומייבאת ממנה מכונות ומכשירים מכניים, מוצרים כימיים וגומי ומוצריו.