סגן שר המכס הסיני הגיע לביקור בישראל

מפגישה בין סגן השר הסיני לדורון ארבלי, ראש מינהל המכס, ואבי ארדיטי, סמנכ"ל חקירות ומודיעין ברשות המסים, סוכם על שת"פ במסגרתו ידריך המכס הישראלי קציני מכס סינים ושת"פ טכנולוגי ובחקירות ומודיעין


00:00 ,29.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן שר המכס הסיני, לו פייג'ון (Lu Peijun), ביקר בשבוע שעבר בישראל בביקור רשמי, בראשות משלחת בכירים מהמכס הסיני וכאורח של מינהל המכס, ברשות המסים בישראל. במהלך ביקורו בארץ נפגש סגן השר עם דורון ארבלי, ראש מינהל המכס וכן עם אבי ארדיטי, סמנכ"ל חקירות ומודיעין ברשות המסים ועם בכירים נוספים במינהל המכס.

מרשות המסים נמסר כי, עם חברי המשלחת מסין, שליוו את סגן השר, נמנו מנכ"לים של המחלקות השונות במכס הסיני - פיקוח ושליטה, סטטיסטיקה, ביקורת והערכת סיכונים ושיתוף פעולה בינלאומי.

"אנו רואים בביקור זה הזדמנות חשובה לשיפור ושדרוג יחסי הגומלין בין המכס הישראלי והמכס הסיני, דבר שיכול לסייע בכניסה חופשית וקלה יותר של הייצוא הישראלי לסין מחד, ומאידך להקל על אכיפת חוקי הייבוא הסיני לארץ, בעיקר בתחומי התקינה, הקניין רוחני, שיתוף פעולה בנושא הונאות מסחריות ועוד", מציין דורון ארבלי, ראש מינהל המכס.

עוד נמסר כי, המשלחת קיימה מפגשי עבודה ברשות המסים ובהנהלת המכס וצפויה לסייר במתקני המכס בנמלים ובמעברים היבשתיים. לבקשת האורחים התקיימו סיורים באתרים נוספים, ובנוסף המשלחת נפגשה עם יונה יהב, ראש עיריית חיפה, שהיא עיר תאומה לעיר שנחאי בסין. כחלק מההבנות, אליהן הגיעו הצדדים, ניתן לציין כבר בשלב זה, את שיתוף הפעולה בתחום ההדרכות, במסגרתה ידריך המכס הישראלי קציני מכס סינים, ואת שיתוף הפעולה בתחום הטכנולוגי ובתחום החקירות והמודיעין.

עוד צוין כי, הסחר של ישראל עם סין גדל בשיעור ניכר מאוד בשנים האחרונות. הייצוא לסין, בין השנים 2009-2010, הוכפל ממיליארד דולר יצוא שנתי לשני מיליארד, ועדיין פוטנציאל הייצוא לשוק הסיני עצום, במיוחד לאור העובדה כי המשק הסיני צומח בשיעורים ניכרים והמגמה הכלכלית השלטונית הינה לפתח בשנים הבאות את התעשיות עתירות הידע, המהוות את עיקר הייצוא מישראל לסין. הייבוא מסין גדל אף הוא בשיעור של עשרות אחוזים בשנים האחרונות. ישראל מייבאת מסין מגוון רב של מוצרים ובעיקר מוצרי צריכה.