צעדים ארגוניים במכון התקנים

עובדי מכון התקנים החלו הבוקר בהשבתתו, על רקע טענתם לשורת צעדים חד-צדדיים הפוגעים בתנאי העסקתם וחוסר רצון להידברות מצד הנהלת החברה


10:04 ,19.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי מכון התקנים הישראלי החלו הבוקר (ד') בצעדים ארגוניים, ובשעה זו משביתים את פעילות המכון במחאה על צעדים חד-צדדיים בהם נוקטת ההנהלה.

 

לטענת נציגי ההסתדרות, מכון התקנים הישראלי אימץ לאחרונה תוכנית הבראה מקיפה שמיושמת במהירות. אולם לטענתם, ועד העובדים וההסתדרות מכבדים את התוכנית ומיישמים אותה ולמרות זאת הנהלת המכון מנצלת את המצב ונוקטת, לטענתם, בהתנהגות דורסנית, שאינה עולה בקנה אחד עם ההסכם הקיבוצי ובניגוד למסורת ארוכת שנים של דיאלוג והיוועצות בין הצדדים.

 

עוד נטען כי בין היתר קיבלה ההנהלה החלטה חד-צדדית על ביטול כל ההסכמים הקיבוציים הקיימים, והיא פוגעת בקידום העובדים ובחלוקת דרגות ודירוגים ומקדמת מיקור חוץ שיאפשר לגופים מהארץ ומחו"ל לבצע חלק מפעילויות המכון אשר היו מבוצעות עד עתה באופן בלעדיו על-ידו. בנוסף נמנע המכון מלמסור לוועד העובדים באופן שוטף מידע בנושאים שעשויים להיות להם השלכות על תנאי ההעסקה, נטען.

 

נציגי ההסתדרות טוענים שלמרות מספר רב של פניות מצד נציגות העובדים ונכונות להיכנס להידברות, בין הצדדים לא מתקיים כל משא ומתן כן וענייני.

 

כאמור, אתמול בבוקר התכנסו העובדים לאסיפת הסברה, בה הציגו יו"ר ועד עובדי המכון סמי שלום ויו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו גרשון גלמן, את האופציות העומדות בפניהם. אמש נערכה ישיבת משא ומתן נוספת בין הצדדים אשר נקלעה למבוי סתום.

 

יו"ר ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן, מסר: "אני דורש מהנהלת מכון התקנים להיכנס להידברות מסודרת עם הוועד על כל הסוגיות שבמחלוקת. אנחנו מושיטים יד להנהלה אך לא נוותר אל מול פגיעה בזכויות העובדים. הצעדים והסכסוך יימשכו ויחריפו אם הנהלת המכון לא תשנה את התנהלותה. להסתדרות יש יכולת ומסורת רבת שנים של שיתוף פעולה עם הנהלות כדי למצוא פתרונות, ואני מאמין שניתן בכל זאת למצוא פתרון הולם שישרת את מטרות המכון אך לא יפגע בעובדים".

 

במכון התקנים הישראלי מועסקים כ-1,000 עובדים. העובדים במכון מלווים על ידי יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב תל אביב-יפו עמיר שפטל, יו"ר הסתדרות ההנדסאים במרחב גד גפני, יו"ר הסתדרות המהנדסים במרחב אבינועם גבריאל, ויו"ר הסתדרות המח"ר במרחב עו"ד אייל ויטוס.