רפורמה במכון התקנים: התחייבות לאישור אמנת יבואן בתוך 16 שעות

ביוזמת משרד הכלכלה ישיק המכון אמנת שירות, שתעזור בקיצור זמן הכנסת טובין לארץ. בשלב מאוחר יותר יוסרו חסמים גם ליצואנים


00:00 ,05.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים הקרובים תיכנס לתוקפה רפורמה בשירות הציבורי, במסגרתה ישיק מכון התקנים אמנת שירות (SLA).

בשלב ראשון יתחייב המכון לאשר הצהרות יבואן תוך 16 שעות (בכפוף להגשת כל המסמכים הדרושים, על מנת לאשר את תצהירי היבואן). במידה ותהיה חריגה מאמנת שירות זו, לא יגבה המכון תשלום בעבור השירות.

משמעות ההנחיה ליבואנים ולציבור היא קיצור הזמן שלוקח להכניס סחורה לארץ וביטול חסם להגברת התחרותיות. בנוסף, צפויה הרפורמה להעצים את תודעת השירות במכון התקנים הישראלי ולהוות פתח לשיפורים נוספים בשירותים שמעניק המכון.

בכדי לתמוך ביעד השירות הגבוה, פיתח מכון התקנים מערכת מיחשוב שתתמוך בבקשות ותתריע לנציגים הטכניים על דחיפות הטיפול בבקשות.

בהמשך צפויה אמנת השירות להתרחב ולכלול הקלות נוספות ליצרנים וליבואנים. במשרד הכלכלה מתכוונים לבצע בדיקות ומעקב, על מנת לוודא כמה זמן לוקח לבצע פעולות בדיקה. כמו כן, במטרה להגביר את השקיפות, יבצע משרד הכלכלה סקרי שביעות רצון בקרב לקוחות מכון התקנים, על מנת להקל על הרגולציה העודפת.

שר הכלכלה נפתלי בנט: "הגיע הזמן שגם הגופים הממשלתיים ידעו תודעת שירות מהי. המגזר הציבורי צריך להפנים שהוא משרת את הציבור ולא להיפך. שירות טוב יותר זה אינטרס של כלל המשק. הקלות בתקינה משרתות את התחרות במשק ואת העסקים הקטנים והבינוניים. זה עוד חסם שאנו מסירים בדרך לעשיית עסקים קלה יותר ואני מתחייב עד סוף השנה להרחיב אמנת שירות זו".

בנט הוסיף, שהוא רואה בהנהלת מכון התקנים בראשות המנכ"ל דני גולדשטין כשותפה משמעותית למהפכת השירות שעוברת על מכון התקנים.

גולדשטין: "מהלך זה, שנעשה בתאום עם משרד הכלכלה, הינו אחד מהצעדים שנקט המכון במסגרת שיפור השירות. הצבנו לעצמנו יעד שירות גבוה, על מנת לתמוך ולסייע ליבואנים לפעול ביתר קלות בסביבה העסקית הדינמית. בתקופה האחרונה עבר מכון התקנים כברת דרך משמעותית בשכלול ובשיפור השירות והקשר עם הלקוחות".