רשות המסים חנכה בית מכס ואתר משקף מכולות חדש במעבר נהר הירדן

האתר החדש נבנה בעלות של 60 מיליון שקל והוא כולל משקף מכולות בעל יכולת שיקוף של 20 משאיות בשעה, כלבייה, אתר לבדיקת מכולות ומשטחים, בורות לבדיקת משאיות ומתקנים מתקדמים נוספים. מנהל בית המכס: היבוא במעבר השנה צפויה להיות פי ארבעה מהיבוא בשנת 2019


08:37 ,13.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המסים ערן יעקב, ראש מינהל המכס כפיר חן, ומנהל בית המכס נהר הירדן ואלנבי אופיר זילברמן, חנכו אתמול בטקס רב משתתפים בית מכס חדש במעבר הגבול נהר הירדן. האתר החדש, שנבנה בעלות של 60 מיליון שקל ותוך שיתוף פעולה הדוק עם רשות שדות התעופה המנהלת את מעבר הגבול, כולל משקף מכולות מתקדם בעל יכולת שיקוף של 20 משאיות בשעה, לצד כלבייה, אתר לבדיקת מכולות ומשטחים, בורות לבדיקה של משאיות ומתקנים מתקדמים נוספים.

 

עובדי בית המכס במעבר נהר הירדן עברו הכשרות ייעודיות להפעלת האמצעים הטכנולוגיים והמתוחכמים הקיימים באתר החדש, אשר צפוי להביא להכפלת קצב הבידוק ולשפר משמעותית את יכולת האכיפה.

 

״המכס נמצא בתהליך התעצמות מזה 20 שנה, שעיקרו הקמת אתרי בידוק עם היכולות הטכנולוגיות והאנושיות הגבוהות ביותר, על מנת לאכוף את כל חוקי המדינה בתחום היבוא תוך כמה שפחות עיכוב ופגיעה בסחר החוץ של ישראל״, אמר במהלך הטקס ראש מינהל המכס כפיר חן. ״אנו נמצאים בעיצומו של תהליך זה, במעברים היבשתיים כמו גם בנמלי הים בחיפה ובאשדוד״.

 

הפיכת מעבר גבול נהר הירדן לאתר עם יכולות שיקוף מהמתקדמות ביותר כיום, באה על רקע גידול משמעותי בהיקף העברת הסחורות דרך היבשה, בעקבות העלייה במחירי ההובלה הימית בשנתיים האחרונות. ״כמות הסחורות ביבוא שעברה דרכנו במחצית הראשונה של 2022 הינה כפולה מכמות הסחורות שעברה ב-2019 כולה, וזו הייתה שנת שיא״, אמר במהלך הטקס מנהל בית המכס, אופיר זילברמן. ״בקצב הזה, כמות הסחורות ביבוא בשנת 2022 צפויה להיות פי ארבעה מכמות הסחורות שעברה ב-2019. זוהי מציאות חדשה ובמינהל המכס ידעו להיערך אליה מבעוד מועד ולהכין אתר עם יכולת מתאימה״.

 

הטקס נערך בנוכחותם של נציגים מהמכס הירדני, מנהל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי, סמנכ״ל מסופים ושתפ״א ברש״ת חגי זמיר, מנהל מעבר נהר הירדן ברש״ת אבי זוהר, סגן שגריר ישראל בירדן, סמי אבו ג׳נב ונציגים של החברות המבצעות.

 

מעבר הגבול גשר נהר הירדן נפתח בשנת 1994 בעקבות חתימת הסכם השלום בין ישראל לממלכת ירדן. עם השנים חל גידול עקבי בהיקף המטענים, הנוסעים וכלי הרכב העוברים במעבר זה, ובהתאם גדל הצורך בשדרוג מערכות הבידוק הקיימות בו. לאורך שנות קיומו של בית המכס במעבר זה, שודרגו יכולות השיקוף משיקוף כבודה, ליכולת שיקוף משטחים ליכולת שיקוף מכולות באמצעות משקף נייד וכעת למשקף מכולות קבוע. לאורך השנים מילא בית המכס בנהר הירדן תפקיד חשוב באכיפת חוקיות היבוא. בין היתר, נתפסו לאורך השנים הברחות של נשק, סמים, עתיקות, זהב ועוד.

 

 

קרדיט צילום: מירי שמעונוביץ, לע״מ