רשות המסים: סוכל ניסיון הברחה של כ-5,300 פאקטים מהרש״פ

סוכל ניסיון הברחת ענק של סיגריות מסוגים שונים ושל וכ-1.5 טון טבק לעישון שמקורם ברשות הפלסטינית. ערך המסים עומד על כ-1.7 מיליון שקל, המשאית והסחורה נתפסו וכנגד העבריין נפתחה חקירה


13:50 ,16.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בית מכס מעברי גבול ברשות המסים והמועצה לענף הלול באזור הכפר ברטעה, הצליחו בפעילות אכיפה ממוקדת ומשותפת לסכל הברחת ענק של אלפי פאקטים של סיגריות מסוגים שונים וטון וחצי טבק לעישון מייצור מקומי פלסטיני, אותם ניסו להבריח לישראל בניגוד לחוק.

 

חוקרי מכס יס״מ מנר״מ איו״ש ומפקחי המועצה לענף הלול מחוז צפון, פעלו בשיתוף פעולה והצליחו, כאמור, למנוע הברחת ענק של כ-53,000 חפיסות של סיגריות מסוגים שונים וכ-1.5 טון טבק לעישון שמקורם ברשות הפלסטינית, אותם ניסה להבריח עבריין מוכר. ערך המסים עומד על כ-1.7 מיליון שקל, המשאית והסחורה נתפסו וכנגד העבריין נפתחו הליכי חקירה. 

 

על פי החשד, מדובר במשאית שעשתה דרכה מכיוון השטחים לכיוון ישראל, לשם מכירת הסיגריות והטבק בשוק השחור. במהלך הפעילות בוצע פעולות מעקב אחר המשאית החשודה אשר בסופו של דבר הובילו לתפיסתה והיא הועברה אל מעבר הסחורות בשער אפרים.

 

מרשות המסים נמסר כי אין זו הפעם הראשונה שבבית מכס מעברי גבול נתקלים בתופעת ההברחות הבלתי חוקיות של סיגריות משטח הרש״פ לישראל, מאמצי חקירה נמשכים כל העת על מנת לאתר מעורבים נוספים הקשורים להברחה. 

 

״עובדי בית מכס מעברי גבול עושים מאמצים רבים ומנהלים שיתופי פעולה נרחבים עם גורמים נוספים על מנת למגר תופעות אלו של הברחות בלתי חוקיות משטחי הרשות לישראל, שיתופי פעולה אלו מניבים פעמים רבות תוצאות מוצלחות״. 

 

עוד נמסר מרשות המסים כי תפיסת ענק זו מעידה על תופעה מדאיגה, הולכת וגוברת של ניסיונות מצד גורמים עבריינים להבריח סיגריות וטבק משטחי הרש״פ לישראל ללא תשלום מס כדין ומכירתם בשוק השחור.

 

פעילות זו באזור הכפר ברטעה, הינה חלק מתכנית ענפה וממאמץ מתמשך של רשות המסים כנגד עברייני מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגברת פעילות האכיפה ולשיפור כושר ההרתעה, בין היתר על ידי קיום מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת.