משרד הכלכלה והתעשייה מוביל הקמת מכון לאומי לייצור מתקדם

פורסם מכרז להקמת המכון בהיקף 35 מיליון שקל לארבע שנים. המכון מוקם בשותפות משרד האוצר, המדע ורשות החדשנות. יוקם באזור פריפריאלי בצפון הארץ, ויהיה מבוסס על שותפות בין מגזר עסקי ואקדמיה


13:34 ,16.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה והתעשייה, באמצעות מינהל תעשיות, מפרסם מכרז להקמת המכון הלאומי לייצור מתקדם, בהיקף של 35 מיליון שקל לארבע שנים. 

 

המכון, אשר הנו מרכיב מרכזי במסגרת התוכנית האסטרטגית של משרד הכלכלה והתעשייה לייצור מתקדם, והקמתו עוגנה בהחלטת הממשלה 2262 לפיתוח כלכלי של הצפון, מוקם בשותפות עם משרד האוצר, משרד המדע ורשות החדשנות. המכון יוקם באזור פריפריאלי 1-4 בצפון הארץ, ויהיה מבוסס על שותפות בין מגזר עסקי ואקדמיה. 

 

המכון יוקם במודל דומה לזה של מכונים מקבילים בעולם, ומטרתו לפעול להעלאת הפריון והתחרותיות בתעשייה מוטת הייצור, באמצעות קידום והטמעת טכנולוגיות ושיטות ייצור מתקדמות, בדגש על תעשיות המאופיינת ברמת חדשנות נמוכה-בינונית.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״המכון הלאומי לייצור מתקדם הוא כלי נוסף במסגרת תכנית משרד הכלכלה להעלאת הפריון נועדה לשיפור כושר התחרות של התעשייה הישראלית, להעלאת הרווחיות ורמת השכר של העובדים ולצמיחה מחודשת של התעשייה, הגדלת הייצור ושיפור החוסן של הכלכלה בישראל״.

 

עוז כץ, מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה: ״המכון לייצור מתקדם יאפשר לתעשייה הישראלית להסיט את הקשב, המשאבים והיכולות לייצר יתרון תחרותי בשווקים הגלובאליים, באמצעות הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בזמן קצר ובאופן יעיל. המכון ימקד את משאביו בתעשייה הבינונית. אחת ממטרות מינהל תעשיות היא לקדם מצוינות בתהליך הייצור ולהדביק את פערי הפיריון של התעשייה ביחס לעולם״. 

 

אהרון אהרון, מנכ״ל רשות החדשנות: ״היוצר המתקדם נעשה חשוב יותר ויותר לביסוס הכלכלה בישראל. מעבר תעשיית היצור הממוקמת בעיקר בפריפריה ליצור מתקדם מהווה, מחד, תחרות מול המזרח בתחום הייצור ההמוני ומאידך תחרות מול מדינות המערב באיכות ומוצרים בעלי ערך מוסף חדשני. מטרת המכון שיוקם היא להוביל את התעשייה למחוזות חדשניים ומובילים בעולם באמצעות טכנולוגיות חדשניות כמו רובוטיקה, מחשוב, חיישנים וניהול Big Data, שיאפשרו להגדיל משמעותית את היצור ואת התשואה העודפת למשק. שילוב כוחות זה עשוי להביא את תעשיית הייצור בישראל להיות אחת המתקדמות והמובילות בעולם״.

 

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי הטמעה מוצלחת של טכנולוגיות ייצור מתקדם בתעשייה הישראלית, צפויה להוביל לשיפור כושר התחרות של החברות הישראליות, להעלאת הפריון לעובד, לשיפור ברווחיות, להביא לצמיחה מחודשת של התעשייה מוטת הייצור וליצירת מקומות עבודה איכותיים בשכר גבוה. ״מיצוי הזדמנויות אלה צפוי להיות בעל משמעויות כלכליות חיוביות על המשק, להגדיל את התוצר הלאומי, להביא לעליה בפריון העבודה ולהרחיב את אפשרויות התעסוקה האיכותית בישראל״, נמסר מהמשרד.