ברקת: אנשי העסקים והמגזר העסקי הם הלקוחות של הממשלה והכנסת

חבר הכנסת השתתף בישיבת נשיאות מורחבת של איגוד לשכות המסחר וציין כי תפקיד הממשלה לגבש מדיניות מקלה תוך היצמדות לסטנדרטים בינ״ל ולמקובל בעולם. עו״ד לין: מקבלים בברכה כל מי שמציג תכנית כלכלית רצינית


11:35 ,23.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

הנשיאות המורחבת של איגוד לשכות המסחר אירחה את ח״כ ניר ברקת, בכיר הליכוד המיועד לתפקיד שר האוצר, וראש עיריית ירושלים לשעבר, לדיון על מצב המשק ולהצגת משנתו הכלכלית.

 

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את הישיבה ואמר כי איגוד לשכות המסחר מייצג למעלה מ-100 חטיבות וענפים במסגרת קשת רחבה של תחומי המסחר והשירותים בישראל. לדבריו, ״המגזר העסקי לא מבקש כסף והטבות, אלא שלא יפריעו לו לעבוד. יש להפחית את הרגולציה והחסמים במשק הישראלי, המכבידים על התפתחות המגזר העסקי וצמיחת המשק ולהשוות את תנאי הסחר למקובל בעולם המערבי המפותח״.  שני בירך את ברקת על התכנית הכלכלית שגיבש עם ראש הממשלה וציין כי האיגוד ישמח לשתף פעולה בקידום תכנית שתקדם את המגזר העסקי וכלכלת ישראל.

 

ח״כ ניר ברקת הציג את תכניתו הכלכלית שגיבש לבקשתו של ראש הממשלה, ומונה שש רפורמות להזנקת המשק הישראלי. ברקת אמר כי ״התוכנית גובשה במהלך השנה האחרונה בשיתוף עם גורמים אזרחיים רבים במשק וארגונים יציגים, מתוך כוונה להבין ולפתור את האתגרים העומדים בפני העסקים בישראל והחסמים שמונעים מהם לסייע בהצמחת המשק ובהקלה על האזרחים. הרפורמות יבוצעו תוך דגש על שמירה והגנת הייצור המקומי ואינטרסים לאומיים״.

 

ברקת ציין כי ״אנשי העסקים והמגזר העסקי הם הלקוחות של הממשלה והכנסת. תפקידנו לגבש מדיניות שמקלה עליכם, תוך היצמדות לסטנדרטים בינ״ל ולמה שמקובל בעולם. כשהרגולטור מציע לסטות מהמקובל בעולם ויש פער ברגולציה הישראלית, אבדוק עם הרגולטור מדוע לא להקל על העסקים כמקובל בעולם״.

 

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך על התכנית שהציג ניר ברקת ואמר ״מצוין שאנו שומעים תכניות רציניות לשיפור כלכלת ישראל, להזנקת המגזר העסקי  ולהסרת חסמים. לשכת המסחר אינה ארגון פוליטי ואנו מקבלים בברכה כל מי שמציג תכנית כלכלית רצינית. כדי להבריא את המשק יש להגדיל את השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה, לרבות העלאת גיל הפנסיה לנשים, וצירוף החרדים והערבים למעגל העבודה״.

 

לין אף הדגיש כי ״קיים כיום ספורט לאומי של הכאת המגזר העסקי – העמסת עוד ועוד רגולציות, תקנות ודברי חקיקה על חשבון המעסיקים - כאילו שלהכות את המעסיקים הוא הדבר שהכי קל לעשותו. אנו נוכחים באופן מתמיד שנושאי משרות בשירות המדינה לא מוכנים לגעת במגזר הציבורי. תפקיד שר אוצר הוא אולי אחד האתגרים הקשים ביותר, המחייבים הקרבה, אומץ לב ועימותים״.

 

בין הנושאים הנוספים שנדונו: האפליה נגד המגזר העסקי באמצעות הפטור ממע״מ עד 75 דולר בייבוא אישי, תקציב מערכת הבריאות, סבסוד ישיר לחקלאים,  משק החלב, הפחתת מכסים הדרגתית, פיתוח הפריפריה, הפחתת רגולציה ויישום החלטות ממשלה, 

 

עוד השתתפו במפגש, חברות וחברי נשיאות, ראשי המגזר העסקי ויושבי ראש חטיבות ענפיות, ביניהם: ראובן שליסל סגן נשיא ויו״ר ענף המזון, גל סידס חברת הנשיאות, יוסי ויליגר יו״ר ועדת יבוא מכס ותקינה, אביהו בן-נון סגן נשיא, מדונה חובל חברת הנשיאות ויו״ר ועדת בריאות, מאיר קלוגהפט חבר הנשיאות ויו״ר ענף הצעצועים ומוצרי תינוקות, רוני רוטמן חברת הנשיאות, אברהם דניאל יו״ר התאחדות החקלאים, רמי לוי בעלי רמי לוי שיווק השקמה, דוד קסטל נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, אייל הכט מנכ״ל סימנט, ועוד.