ההסתדרות בדרך להשבתת המגזר הציבורי

על רקע המו"מ התקוע על הסכם המסגרת לעדכון השכר במגזר הציבורי יכנס יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ביום ד' הקרוב את בית הנבחרים על מנת לאשר מועד להשבתת המגזר הציבורי במשק


10:21 ,14.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בתום סבב פגישות ממושך בין ההסתדרות לבין משרד האוצר, המשא ומתן בסוגיית עדכון השכר במגזר הציבורי תקוע ויש חשש מעשי כי הצדדים לא יוכלו להגיע להסכמות. בזמן שפקידי האוצר ממשיכים להערים קשיים מהותיים על ההידברות, המגזר הציבורי ממשיך להתנהל ללא הסכם מסגרת כבר כשלוש שנים, דבר שבא לידי ביטוי בשחיקת שכרם של כמיליון עובדים במגזר הציבורי.

 

נזכיר כי ב-25/11, על רקע כשלון השיחות עם משרד האוצר בעניין הסכם המסגרת, ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי. בהמשך לקריאת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הצטרפו לסכסוך ולמאבק גם הסתדרות המורים וגם ארגון המורים העל יסודיים.

 

הצעדים הארגוניים הצפויים, לרבות האפשרות להשבתה מלאה של השירות הציבורי, יקיפו מאות אלפי עובדים ביניהם עובדי המשרדים הממשלתיים, אזרחים עובדי צה"ל, מורים, אחיות, עובדי כוח עזר, עובדים סוציאליים, תומכי רפואה ועובדי הרשויות המקומיות. יצוין כי בהמשך השבוע צפויות להתקיים בין הצדדים פגישות נוספות.

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר היום: "כרבע מהשכירים בישראל מרוויח עד שכר מינימום ולמעלה ממחצית מהשכירים לא מגיעים בכלל לסף המס – זה מצב רע וכך נראים הדברים גם בשירות הציבורי. השכר בישראל נמוך מדי וזו אחת מהסיבות העיקריות לנתונים הקשים שראינו בדו"ח העוני האחרון. די לסיסמאות החלולות ודי לאטימות, העובדים לא גומרים את החודש. יש להעלות את השכר באופן מידי - זהו צו השעה".