מס החברות יופחת ב- 1.5%

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת ראש הממשלה ושר האוצר להפחית את מס החברות ב-1.5%, החל מינואר 2016


13:38 ,13.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה, על פי הצעת שר האוצר, משה כחלון, אישרה היום פה אחד את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לקדם את הצעת החוק להפחתת שיעור מס החברות ב-1.5%. אישור הממשלה יאפשר את הנחת הצעת החוק במליאת הכנסת לקריאה ראשונה כבר מחר (יום ב') ואת קיצור הליכי החקיקה במטרה שהצעת החוק תאושר בקריאה שניה ושלישית עוד לפני תום השנה.  

 

הצעת החוק  צפויה להוריד את מס החברות משיעור של 26.5% ל- 25%. הפחתת מס החברות באה במטרה לפעול לחיזוק ועידוד צמיחת התעשייה הישראלית, הגברת תחרותיות ואטרקטיביות של המשק הישראלי אל מול השווקים בעולם, ומתן תמריצים להשקעה בייצור המקומי.

 

הצעת החוק  מובאת כחלק ממדיניות הממשלה לעידוד הצמיחה במשק, והתאפשרה לנוכח העודף בגביית המסים מתחילת שנת 2015 אל מול התחזית. צעד זה הינו צעד משלים להפחתת שיעור מס ערך מוסף ל-17% שנכנסה לתוקף ב- 1 באוקטובר 2015. 

 

הפחתת מס החברות צפויה להיכנס לתוקף בראשון לינואר, שנת 2016, בכפוף להשלמת הליכי החקיקה ואישור הכנסת. 

 

שר האוצר משה כחלון: " לאחר שזיהינו כי שיעור מס חברות הקיים מהווה גורם שמאט את הצמיחה בישראל ולאור עודפי גביית המסים החלטנו על צעדים להפחתת מסים שיניעו את גלגלי הצמיחה ויגבירו את כושר התחרות של החברות הישראליות. עודפי הגבייה שהצטברו שייכים לאזרחים ולכן אנחנו מחזירים להם אותם".