המאבק נגד ההפרטה בענף התחבורה: ועדי העובדים הקימו מטה מאבק משותף

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הקים את המטה יחד עם ועדי העובדים ברכבת, בנמלים, בהובלה, באגד ודן ובחברות נוספות בתגובה למגמת ההפרטה ההולכת וגוברת בענפי התחבורה השונים


00:00 ,27.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשות אבי אדרי, הקים היום מטה מאבק משותף לוועדי העובדים בענף התחבורה.

ההחלטה על הקמת המטה התקבלה בתום סמינר שנערך ביומיים האחרונים בבית ברל בהשתתפות ראשי הוועדים בנמלים מאיר תורג'מן ואבינועם שושן, גילה אדרעי מהרכבת, יורם נגר מחברת "דן", חיים תמם מ"אגד", אלכסיי גורביץ' מחברת תעבורה, קברניט ישראל ליאונוב נציג הטייסים של חברת "אל על" ועוד.

הרעיון להקמת המטה עלה מתוך הפאנלים שהתקיימו במהלך הסמינר. רוב הוועדים הדגישו את חשיבות הנושא ואת הצורך להיערך במשותף לאור מגמות ההפרטה האחרונות כמו, למשל, מערך התחזוקה ברכבת ישראל, הקמת רציפים פרטיים בנמלים והמשך מגמת הפרטת קווי התחבורה של אגד ודן.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר היום כי "אנחנו שמחים שיש אחדות דעים בנושא המאבק בהפרטה שמביאה גם להרחבת תופעת עובדי הקבלן. מדובר בסולידריות שמגלים ועדי העובדים אחד כלפי השני, תחת השרביט של איגוד עובדי התחבורה, תוך תמיכה ועזרה הדדית".

יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, אמר כי "המהלך שהוביל יו"ר איגוד עובדי התחבורה הוא מהלך מבורך. ועד נמל חיפה וועד נמל אשדוד מתואמים אחד לאחד. ברגע שינסו להפריט רציפים באחד הנמלים אנו נצא למאבק חסר פשרות בתמיכת כלל הוועדים באיגוד. אנחנו לא ששים אלי קרב אולם אם נידרש לכך ננהל מלחמת חורמה להגנה על הביטחון התעסוקתי של העובדים"

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, אמרה כי "הפרטה ברכבת יכולה להיות הרת אסון מפני שאם תעבור לגורם חיצוני הוא יחסוך על חשבון הציבור על מנת לייצר רווח. כאשר הוא ייכשל המדינה לא תוכל להרשות לעצמה להתעלם ותלאים שוב את השירות. לכן יש לשפר את השירות הקיים ולא להלאים אותו".