התעשיינים: מקווים שיאושר מתווה שמפצה את המעסיקים

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, התייחס למתווה לעידוד התעסוקה ואמר כי ״מנגנון לשימור עובדים והנהגת מסלול פיצוי מרכזי בגין ירידה בפעילות הכלכלית הם החיסון מפני גל פיטורים נוסף שייצור מובטלים כרוניים״


09:52 ,31.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, אמר לקראת ישיבת הממשלה הבוקר על מתווה הפיצויים: ״אנו מקווים שעד ישיבת הממשלה הקרובה, יובא מתווה מלא, שמפצה את המעסיקים שעשו הכל בכדי לשמור על עובדיהם בתקופה הקשה ביותר. המתווה שהוצג מעביר מסר לא ראוי שמתגמל את מי שמיהר להוציא את העובדים לחל״ת ומנוגד להצהרות אותו משרד אוצר ממש. מנגנון לשימור עובדים והנהגת מסלול פיצוי מרכזי בגין ירידה בפעילות הכלכלית הם החיסון מפני גל פיטורים נוסף שייצור מובטלים כרוניים״.

 

נזכיר כי משרד האוצר הפיץ ביום שלישי האחרון תזכיר חוק הכולל מתן מענק לעידוד התעסוקה במטרה לתמרץ מעסיקים במשק להחזרת עובדים לעבודה מהר ככל האפשר. על פי המתווה שגיבש שר האוצר יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והדרגים המקצועיים, יינתן מענק לכל עסק בגין כל עובד שיוחזר החל מה-1.6 בסכום כולל של 7,500 שקל. בגין עובדים שהוחזרו לתעסוקה החל מה-1.5, יקבל העסק מענק בסכום כולל של 3,500 שקל. כאמור, תזכיר החוק יובא הבוקר לאישור במהלך ישיבת הממשלה.

 

כבר עם פרסום תזכיר החוק הגיב נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, לתכנית ואמר: ״אני מאד מקווה שהמודל לא יאושר כפי שהוא, והבהרתי זאת היטב לראש הממשלה ולשרים הכלכליים. אנו מודים לשר האוצר על אישור הצעותינו להקצאת 500 מיליון שקל לחיזוק ההון האנושי בתעשייה הישראלית. עם זאת, המודל המוצע, על פיו יינתן מענק רק למי שהוציא עובדים לחל״ת, משדר מסר שלילי מאד לחברות שהתאמצו לשמור על העובדים במקומות העבודה או להחזירם מהר ככל הניתן ואנו כבר מוצפים בפניות של חברות כאלה. המסלול שהוצע עלול לגרום לתוצאה הפוכה ולהניע גל פיטורים משמעותי בחברות, אשר סובלות מירידה חדה בהזמנות ובנזילות בשל המשבר ויווכחו לגלות שממשלת ישראל אינה מתכוונת לפצותן בכלל. מאות אלפי עובדים עלולים לאבד את מקום עבודתם.

 

״התעשיינים ויתר ארגוני המעסיקים בישראל שבים וקוראים לממשלת ישראל לאמץ תכנית פיצויים מרכזית בגין ירידה בפעילות הכלכלית לכל החברות במשק לצד הפעלת ׳המודל הגרמני׳ להשתתפות ממשלתית חלקית בשכר העובדים״.