ועדת הכלכלה אירחה את חברי המועצה המחוקקת של הונג קונג

יו"ר ועדת המסחר והתעשייה של המועצה המחוקקת בהונג קונג וו צ'י וואי: שמחים על ההזדמנות ללמוד על עבודת ועדת הכלכלה בקידום התעשייה והשימוש באנרגיה ירוקה. ח"כ כבל: נפעל להדק את היחסים בין שתי הכלכלות


12:36 ,25.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, אירח היום יחד עם חברי הוועדה עבד אל חכים חאג' יחיא, דב חנין, יעל כהן פארן, שולי מועלם רפאלי, עיסאווי פריג', רועי פולקמן ואיילת נחמיאס ורבין, את מקביליהם חברי ועדת המסחר והתעשייה של המועצה המחוקקת בהונג קונג בביקור ראשון שלהם בישראל. היו"ר כבל וחברי הוועדה דנו עם מקביליהם פעולות הוועדה לעידוד התעשייה המקומית, האצת החיבור לגז טבעי וקידום השימוש באנרגיה מתחדשת.

 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל: "אנחנו שמחים לארח היום את חברי המועצה המחוקקת של הונג קונג בבית המחוקקים של מדינת ישראל ואני מקווה שנגיע להבנות שיכולות לקדם ולהדק את היחסים בנינו ולסייע לשתי הכלכלות והחברות, כדי ליצור מערכת יחסים וקשרים הדוקים אף יותר מהמצב כיום. אני מקווה שתוכלו ללמד אותנו על ההצלחה של הונג קונג והיכולת לשמור על ייחודיות המקום, ושאנחנו נצליח לתת לכם עצות מועילות".

 

ראש המשלחת וו צ'י וואי (WU Chi-wai), יו"ר וועדת המסחר והתעשייה של המועצה המחוקקת בהונג קונג, הודה על המפגש ואמר: "באנו לדון בנושאים שנוגעים לסחר, לכלכלה ולהשפעת המדיניות על התעשייה והמסחר, כדי לבדוק כיצד ניתן באמצעות מדיניות ממשלתית הנוגעת למסחר ותעשייה לקדם עסקים, חדשנות וטכנולוגיה. אנחנו שמחים על ההזדמנות הזו ללמוד יותר על עבודת הוועדה בקידום פיתוח תעשיות בתחום האנרגיה בישראל ובטוח שהמפגש יעלה בפנינו רעיונות לקדם את ענייננו".

 

במהלך הדיון המשותף עסקו חברי הכנסת וחברי הוועדה המחוקקת מהונג קונג בנושאי תעשייה, קידום שימוש באנרגיות מתחדשות, טיפול ברגולציה לצורך קידום התעשייה והתמודדות עם מחירי דיור גבוהים. חברי הוועדות משני הפרלמנטים העלו בעיות כמעט זהות. ראש המשלחת וואי אמר כי הכלכלה בהונג קונג מתבססת על תיירות וענף הפיננסיים ומחפשת דרכים לגוון את תחומי התעסוקה, לצד התמודדות עם מחירי דיור גבוהים. "באנו ללמוד מכם איך לגוון את הכלכלה כדי להגיע לאומה חדשנית יותר", אמר. היו"ר כבל סיפר לחברי המשלחת כיצד אישרה הוועדה את הפחתת הרגולציה בתחום חיבור התעשייה לגז טבעי כדי לאפשר לה להפחית עלויות ולהיות חדשנית ותחרותית. ח"כ יעל כהן פארן וח"כ דב חנין סיפרה על קידום השימוש באנרגיה ירוקה, וח"כ רועי פולקמן סיפר על הצעדים שנעשו להורדת מחירי הדיור.