חיפה: 25 מיליון שקל לחיזוק מעמדה כמוקד תעשייה עתירת ידע

יושקעו על ידי הרשות החדשנות והאוצר עד לשנת 2020. מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: לחיפה פוטנציאל משמעותי להיות זירה להתפתחות של קהילת הייטק משגשגת


13:10 ,12.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-25 מיליון שקל יושקעו על ידי הרשות החדשנות והאוצר עד לשנת 2020 בחיזוק מעמדה של העיר התחתית בחיפה כמוקד תעשייה עתירת ידע. במסגרת זו יוענקו מענקי עידוד לפתיחת אקסלרטורים וחממות, אירועי יזמות, יצירת קשרים בין חברות טכנולוגיה לבין מוסדות אקדמיים ויזמים, והקמת חללי עבודה ליזמי הייטק. כך נמסר בכנס "פיתוח רובעי חדשנות" שהתקיים בנמל חיפה ביוזמת משרדי האוצר, הכלכלה, השיכון והבינוי והמועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, בשיתוף עיריית חיפה ונמל חיפה, במסגרת אירוח משלחת בכירה של מכון המחקר האמריקאי "ברוקינגס".

 

חיזוק מעמדה של חיפה כמוקד תעשייה עתירת ידע מהווה חלק ממסקנותיה של ועדת היגוי לחיזוק מעמדה של חיפה בראשותו של מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. מסקנות הוועדה קובעות כי לחיפה פוטנציאל לביסוס "אקוסיסטם" משמעותי של יזמות טכנולוגית, אשר יקנה לעיר מקומות תעסוקה איכותיים ומגוונים. עוד מצאה הוועדה, כי בחיפה קיימים הבסיס והתשתית המיטביים הנחוצים לצמיחה ענפה של התחום ובהם: מוסדות אקדמיים ומכוני מחקר רפואיים איכותיים, מערך תחבורה ציבורי מתקדם וחברות הייטק מובילות. על פי מסקנות ועדת ההיגוי הרחבת מערך היזמות הטכנולוגית על ידי חברות הייטק קטנות ובינוניות, יהווה אבן שואבת לכלל מחוז הצפון ויספק משרות איכותיות מגוונות שיביאו צעירים להתגורר בעיר חיפה.

 

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "כחלק מהחלטת הממשלה לחיזוק מחוז הצפון והעיר חיפה - נבנתה בחודשים האחרונים תכנית ייחודית לפיתוח תעשיית הייטק בעיר התחתית בחיפה, בתקצוב של 25 מיליון שקל. עולם הסטארט-אפים יכול וצריך להתרחב מעבר למרכז הארץ - וזיהינו בחיפה פוטנציאל משמעותי להיות זירה להתפתחות של קהילת הייטק משגשגת. הממשלה תוסיף לתמוך בשנים הקרובות בחיזוק היתרונות היחסיים של חיפה, בדגש על פיתוח משרות חדשות ותעשייה עתירת ידע".

 

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, הודה על לשר האוצר ולמנכ"ל המשרד ואמר כי "החלטת הממשלה עולה בקנה אחד עם הפיתוח המסיבי אותו מבצעת העירייה בשנים האחרונות בעיר התחתית. התוכנית אותה השקנו היום עתידה להוסיף לעיר כ-150 סטרט-אפים ומאות עובדים הודות לשיתוף הפעולה בין המוסדות האקדמיים, תעשיית ההייטק, השקעות העירייה והשקעות האוצר".