ישראל חתמה עם הסכם שיתוף פעולה עם יחידת המים של הבנק העולמי

הפעילות תכלול שיתוף בכירים מהבנק העולמי וממדינות מתפתחות בניסיון הישראלי בניהול משק מים, מימון לסיוע טכני ושיתופי פעולה עם שווקים מתפתחים


10:24 ,18.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג חתם אמש (ד') על הסכם שיתוף פעולה עם מחלקת המים הגלובלית של הבנק העולמי.

 

הפעילות במסגרת ההסכם תכלול שיתוף של בכירים מהבנק העולמי ונציגי מדינות מתפתחות בניסיון הישראלי הנרחב בתחום המים הבאת משלחות זרות לארץ, מימון ישראלי לסיוע טכני והגברת שיתופי הפעולה בין ישראל לשווקים מתפתחים. במסגרת ההסכם, יתרום משרד הכלכלה כחצי מיליון דולר לבנק העולמי.

 

ג'ניפר שרה, מנהלת בכירה של מחלקת המים בבנק העולמי, ציינה כי: "ישראל צריכה לנהל את מערכת המים שלה, שנמצאת במחסור מתמיד, והיא עושה זאת בצורה ראויה ומרשימה ביותר. הפעולות החדשניות של ישראל מוכרות בכל העולם, גם בתחום הטכנולוגיה וגם בתחום הממשלתי והרגולטורי. אין ספק שיש לישראל הרבה מה לחלוק בתחום התמודדות עם בעיות של ביטחון מים עם הלקוחות של הבנק העולמי באזורים דומים".   

 

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה פועל זה כמה שנים אל מול הבנק העולמי במטרה לחלוק את הניסיון, הטכנולוגיה והחדשנות של התעשייה הישראלית עם המדינות המתפתחות הלוות מהבנק. ההסכם הראשון עם הבנק העולמי נחתם בסוף נובמבר 2014 עם יחידת Information and Communication Technology  בבנק העולמי.  ההסכם הנוכחי הוא הסכם תרומה שני שנחתם עם הבנק העולמי על סך חצי מיליון דולר.

 

 הפעילויות תחת ההסכם כוללות משלחות של בכירים מהבנק העולמי ונציגים של מדינות מתפתחות לארץ לטובת הדרכת המשתתפים בניסיונה של ישראל בסוגיות מדיניות ושיתופם ביכולות התעשייה הישראלית בתחום המים.

 

במסגרת ההסכם צפויים להגיע במהלך השנתיים הקרובות כ-40 בכירים ממדינות מתפתחות וצוות מקצועי מהבנק העולמי, בכדי ללמוד מהמומחיות הישראלית בתחום המים.  בנוסף, ההסכם כולל מימון ישראלי לסיוע טכני, בתחום וכן כתיבה של מספר פרסומים שונים אודות היכולת הישראלית בסקטור המים תוך התמקדות בתחומים שונים - ניהול מערכות מים עירוניות, מים לחקלאות, התפלה ונושאים נוספים.

 

שר הכלכלה אריה דרעי:  "המחסור במים הוביל את מדינת ישראל לפתח מדיניות וטכנולוגיות חדשניות, שהפכו אותנו למובילה עולמית בתחום המים. המשרד מוביל את התוכנית הלאומית לקידום תעשיית המים הישראלית – ישראל ניוטק - בשיתוף עם עשרה משרדי ממשלה וגופי ממשל נוספים. חלק מהותי בתוכנית כולל את הפן הבינלאומי, ובחלק זה אנו גאים להצטרף למדינות התורמות לבנק העולמי ולחלוק את המומחיות והחדשנות הישראלית עם העולם המתפתח. שיתוף פעולה זה הוא צעד נוסף כחלק מהמדיניות להרחבת שיתופי הפעולה וחיזוק הקשרים עם השווקים המתעוררים".

 

לנג: "זהו ההסכם השני של משרד הכלכלה עם הבנק העולמי. ההסכם מצטרף לשורה של כלים נוספים אשר מפעיל המשרד באמצעות מינהל סחר חוץ לתמיכה בפעילות בעולם המתפתח, ולמיקוד בתחום המים שמובילה תוכנית ישראל ניוטק. באמצעות כלים מהסוג הזה, אנו מקווים להגביר את חשיפת הטכנולוגיות הישראליות בעולם ואנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם יחידת המים של הבנק שהוביל להסכם זה".