עו"ד אוריאל לין: לבצר ולחזק חירויות היסוד של הפרט

עו"ד אוריאל לין אתמול בכנס בנושא 20 שנה לחוקי היסוד בדבר זכויות האדם שהתקיים בכנסת: "אם לא נדע לבצר ולחזק את חירויות היסוד של הפרט, ההישג ההיסטורי האדיר שאנו קוראים לו מדינת ישראל יהיה הישג חלול "


00:00 ,20.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שהוביל את חוקי היסוד של זכויות הפרט - כבוד האדם וחירותו וחופש העיסוק וחוקים נוספים, כאשר כיהן כיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, אמר אתמול בכנס בנושא "20 שנה לחוקי היסוד בדבר זכויות האדם",שהתקיים בכנסת כי מאז שהועברו שני חוקי היסוד של זכויות הפרט חלפו עשרים שנה וכנסת ישראל לא השכילה לבצר ולחזק את חירויות היסוד של הפרט ויש להצטער על כך מאד.

לדבריו, "אם לא נדע לבצר ולחזק את חירויות היסוד של הפרט, ההישג ההיסטורי האדיר שאנו קוראים לו מדינת ישראל יהיה הישג חלול. תהיה לנו את הקליפה אך לא יהיה לנו את התוכן, משום שללא ביצור וביסוס זכויות הפרט בישראל והטמעת מושגי יסוד אלה בכל מישורי החיים ובכל יחסי הגומלין בחברה הישראלית, אנו צפויים למאבקים פנימיים שיחלישו את המדינה מבפנים."

לדעתו, אחת הדוגמאות לכך היא מה שקרה לפני מספר ימים באוטובוס אגד שנסע מאשדוד לירושלים כאשר חלק מהנוסעים הרשה לעצמו לדרוש מנוסעת לעבור לספסל האחורי, בגיבוי פסיבי של הנהג ושל המשטרה. "הפסיביות והפייסנות מול מתקפה על זכות היסוד הן תמיד שורש הרע. החברה הישראלית חייבת להיאבק כנגד כל קיצוניות מכל סוג שהוא. תהיה זו קיצוניות הימין או קיצוניות השמאל, קיצוניות חרדית או קיצוניות לאומית. "

לין סיכם באומרו כי "אנו צריכים לדעת ולהשכיל לקבוע את האיזונים הנכונים. התבונה נעוצה בקביעת האיזונים הנכונים, שכן גם זכויות הפרט אינן זכויות אבסולוטיות. "