נמל אשדוד ממשיך להתרחב: צופה 1.15 מיליארד ש"ח הכנסות ב-2011

הרווח הגולמי של חברת נמל אשדוד לשנת 2011 צפוי לעמוד על 306 מיליון ₪ - גידול של 46% לעומת 2010. בשנת 2011 תעמוד תנועת המכולות על כ-1.16 מיליון TEU – גידול של 14%


00:00 ,19.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד חושפת היום את נתוניה הפיננסיים והתפעוליים לשנת 2011 מהם עולה צפי מרשים של הכנסות בסך 1.15 מיליארד ש"ח – גידול של 1% בהשוואה לשנת 2010. בנמל אשדוד צופים כי הרווח לפני מס בשנת 2011 יעמוד על 214 מליוני שקלים – קיטון של 5% משנת 2010.

"חברת נמל אשדוד מציגה צמיחה חסרת תקדים בהיקפי הפעילות של החברה לרבות תנועת מטענים, תנועת מכולות ופריקה וטעינה של כלי רכב. השינויים הדרמטיים בנתחי שוק מעידים באופן חד משמעי כי התחרות בענף הנמלים חיה וקיימת ובסיכומו של דבר, נמל אשדוד הוא הנמל המוביל בישראל", אמר שוקי סגיס מנכ"ל חברת הנמל במסיבת עיתונאים שנתקיימה הבוקר.

מנכ"ל חברת הנמל ציין כי הנתונים הטובים באים למרות ההאטה ההגדולה במשק ברבעון האחרון ולמרות כניסתה לפועל של הרפורמה בתעריפים. "לאור מצב השווקים באירופה ובארה"ב כמו גם מצב הספנות העולמי, חברת נמל אשדוד מזהה האטה ברבעון האחרון של 2011 ולוקחת בחשבון אפשרות של האטה בפעילות הנמלית בשנת 2012", אמר

כאמור, מהנתונים שהוצגו הבוקר עולה כי בחברת הנמל חוזים גידול משמעותי של 46% ברווח הגולמי לשנת 2011 לכדי סך של 306 מליוני שקלים.

בתחום המכולות, המהווה 65% מסך הכנסות, הציגה חברת נמל אשדוד גידול מתמשך מהשנים האחרונות ובשנת 2011 תעמוד תנועת המכולות על כ- 1.16 מליון TEU. זאת לעומת 1.02 מליון TEU בשנת 2010 ובסה"כ גידול מרשים של 14%. "כשהגעתי לחברה עמדנו על נתח שוק של 34% בתחום המכולות", אמר סגיס והוסיף: "הגדרנו כיעד להגיע ל- 50% ובספטמבר 2011 הצלחנו לתפוס 48% מנתח השוק".

בתחום הרכבים, המהווה 11% מסך הכנסות חברת הנמל, הצליחה חברת הנמל לתפוס נתח שוק משמעותי של 57.3% מסך כלי הרכב הנכנסים לישראל. לדברי שוקי סגיס, כיום 99% מכלי הרכב המיובאים לישראל מארה"ב ואירופה נפרקים בנמל אשדוד ובימים אלו בנמל מאוחסן מלאי חסר תקדים של 25 אלף כלי רכב. בהתייחסו לכך ציין סגיס כי אמנם אחסנת רכבים היא רווחית, אך היא אינה יעד אסטרטגי ובימים אלו הצפיפות הגיעה למימדים המפריעים לפעילות התפעולית של הנמל. הוא ציין כי פנה לאחרונה לחנ"י בכדי לקבל 150 דונמים נוספים לאחסנת כלי רכב, אולם הנושא טרם אושר.

בתנועת הנוסעים חלה ירידה של 52% בשנת 2011 מסך של 291 אלף נוסעים ב- 2010 ל- 140 אלף תיירים בשנה זו. סגיס ציין כי הירידה חלה בעיקר נוכח פירוק החברה שהפעילה את האניה מג'יק 1 וסיום הפעלת האניה ריו. לדבריו לירי הטילים על ישובי הדרום היתה בהחלט השפעה. "זה נושא רגיש ואנו פועלים רבות מול החברות הללו בכדי לתת להם את תחושת הבטחון להמשיך ולהגיע לישראל בכלל ולנמל אשדוד בפרט. אנו חייבים לפעול בנושא גם באספקט הלאומי", ציין.

בתחום המטען הכללי הציג הנמל ירידה של 8% בשנת 2011 לסך של 2.102 מליון טון. את הירידה מנמק סגיס בתחרות בין הנמלים.

עוד נמסר כי תקציב ההשקעות של חברת הנמל לשנים 2012-2015 עומד על 646 מליוני שקלים. אליהם יתווספו פרוייקטים נוספים בהיקף של 600 מליוני שקלים הכוללים: הקמת מסוע גרעינים בהשקעה של 60 מליוני שקלים, הסבת רציף 21 לרציף מכולות בהשקעה של 400 מליוני שקלים, התאמת עורף רציף 6 בהשקעה של 120 מליוני שקלים והתאמת השיפוע האחורי ברציף 5 בהשקעה של 20 מליוני שקלים.

"הגידול בהיקף העבודה מעיד על האמון שאנו מקבלים מלקוחותינו, המבינים כי נמל אשדוד הוא היחיד שיכול להציע כיום סל שירותים מתקדם. אנו מתכוונים לעבוד במלוא המרץ, תוך שיתוף פעולה בין החברה ללקוחותיה, ובחתירה מתמדת לשיפור ולייעול השירותים הניתנים בנל אשדוד".

 

בתשובה לשאלה בנושא ההפרטה היה מנכ"ל חברת הנמל מאד נחרץ: "אני מאמין שתהליכי הפרטה, עליהם הוחלט ב- 2005, חשובים, לאו דוקא בכדי שהמדינה תקבל הכנסה מעצם מכירת הפעילות, אלא כי התרומה תיראה בהתייעלות של הנמלים, בחסכון, ברמת השירות. אני חושב שזה קריטי. את הפעילות של הנמלים (לא תשתיות) חייבים להפריט. זו המשימה המרכזית שאני מנסה לדחוף. מדינת ישראל צריכה לעשות הכל בכדי להפריט את הנמלים ואני אעשה כל שביכולתי כדי שזה יצלח".