נמל אשדוד מקפיא הדרישה לקבל התחייבות סוכני המכס לשאת בתשלום חובות יבואנים ויצואנים

כזכור, בתיקון לחוק הנמלים נקבע כי סוכן המכס לא יישא באחריות אישית לתשלומי נמל ואגרות נמל על הטובין. אולם, בנמל אשדוד דרשו מכל אחד מסוכני המכס לחתום על אחת משתי חלופות, אשר לטענת סוכני המכס "מפרה את הוראות החוק". בסוף השבוע הוחלט בנמל אשדוד להקפיא את הדריש


00:00 ,18.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות התערבותם של יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מר אמיר שני והיועץ המשפטי של הארגון עו"ד שמואל גרוסמן, הודיעה חברת נמל אשדוד כי היא מקפיאה את דרישתה לקבל את התחייבות סוכני המכס לשאת בתשלום חובות היבואנים והיצואנים.

נזכיר כי בתיקון לחוק הנמלים, שנכנס לתוקפו ב- 16 בנובמבר 2011, נקבע כי סוכן המכס לא יישא באחריות אישית לתשלומי נמל ואגרות נמל על הטובין, אלא אם הוכח כי סייע להשתמט מתשלומים אלו. אולם, לפני ימים אחדים הופתעו חברי ארגון התאגידים של סוכני המכס לקבל מכתב מחברת נמל אשדוד לפיו, חברת הנמל ממשיכה לראות בסוכני המכס כאחראים אישית לתשלומי נמל ואגרות נמל: "הנהלת הנמל תראה בהתחייבויותיכם למס"ב הקיימת כיום, כהסכמה לגביית החוב במתכונת הנוכחית ולאחריותכם בגינו בכל הקשור ליבואנים/ יצואנים אלו".

פנייתה זו של חברת הנמל עוררה את זעמה של הנהלת ארגון התאגידים ובמהלך בזק לאחר התייעצות משפטית, יו"ר ארגון התאגידים מר אמיר שני והיועץ המשפטי עו"ד שמואל גרוסמן, פנו במקביל למנכ"ל חברת נמל אשדוד בע"מ וליועץ המשפטי לממשלה והודיעו כי הודעת חברת נמל אשדוד כמפורט לעיל, מהווה הפרה ישירה בוטה ומקוממת של הוראות תיקון החוק וכי למען הסר כל ספק, סוכני המכס עומדים על כך שחברת נמל אשדוד תקיים את הוראות החוק.

בעקבות זאת, הודיעה חברת נמל אשדוד כי היא מקפיאה את הודעתה בעניין הניסיון להטיל חבות אישית על סוכני המכס בגין תשלומי היבואנים והיצואנים עד לקיום דיון מעמיק בנושא.