שר האוצר המליץ על יישום שיטת תקציב דו-שנתי

מההמלצה לוועדות הכספים והחוקה, חוק ומשפט עולה שהתקציב יהפוך לחד-שנתי אם יתקיימו בחירות כלליות, או בשל מצב חריג, המונע קביעת תחזיות כלכליות


00:00 ,01.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

 שר האוצר הגיש היום (א') לוועדה המשותפת לוועדות הכספים והחוקה, חוק ומשפט בכנסת את המלצתו ליישום שיטת התקציב הדו-שנתי. בנוסף הציג ד"ר יובל שטייניץ בפני ועדת הכספים סקירה מאקרו-כלכלית רבעונית.

המלצת משרד האוצר היא שהכלל הבסיסי יהיה תקציב דו-שנתי. עם זאת, התקציב יהיה חד-שנתי, באם יתקיים אחד מהמקרים הבאים: קיום בחירות כלליות, או בשל מצב חריג, המונע קביעה סבירה של תחזיות לגבי הפרמטרים הכלכליים הבסיסיים הנוגעים לשנות התקציב הדו-שנתי.

ההמלצה גובשה לאחר שמשרד האוצר ביצע עבודת מטה שהוביל ממלא מקום מנכ"ל המשרד דורון כהן, בשיתוף כל אגפי המשרד, ושימוש במידע שהגיע ממנכ"לי משרדי ממשלה, מהאקדמיה, מידע מקצועי של קרן המטבע הבינלאומית וארגון ה-ECD , תוך בחינה של ביצוע ומאפייני שיטת התקציב הדו-שנתי שיושם בין השנים 2009-2010 ו- 2011-2012.

על פי שר האוצר, עיקרי היתרונות שזוהו בשיטת התקציב הדו-שנתי הם: יצירת פרופורציה בין שלב התכנון לשלב הביצוע, כך שרוב זמנה של הממשלה יוקדש לביצוע התקציב על פני תכנונו. אחדים ממנכ"לי משרדי הממשלה ציינו כי הכנת תקציב אחת לשנתיים מניבה חיסכון של זמן ניכר ומאפשרת פינוי תשומות לתכנון וחשיבה אסטרטגית; ויצירת ודאות גבוהה לממשלה ולמשק.