יורם זבה: עובדי הנמלים והאוצר צריכים להמשיך בהידברות ללא הפרעה לעבודה

בשיחה עם "PORT2PORT" התייחס נשיא לשכת הספנות לארכה ללא הגבלת זמן שנתן בית הדין העליון לעבודה לצדדים


00:00 ,30.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות המשך המגעים בין נציגי ועדי העובדים של נמלי ישראל לבין משרד האוצר קורא נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה לצדדים לנהל משא ומתן על מנת להגיע לתוצאות, מבלי לגרום להפרעות בעבודה הסדירה.

היום (ב') אמר זבה ל"PORT2PORT": "אני מקווה שסוף סוף יגמרו את המשא ומתן, למרות שאחרי כמעט שלושה חודשים שבהם מתבצעים דיונים, לא שמעתי אפילו על דבר אחד לגביו הושגה הסכמה. ישנן כל מיני הצעות, אבל הם לא סגרו כלום".

הוסיף זבה, שאמר שלשכת הספנות נמצאת בסוד העניינים ומנהלת מגעים עם הצדיים על מנת לעזור כפי יכולתה: "אנחנו כל הזמן נמצאים במגעים עם הצדדים הנוגעים בדבר, על מנת לעזור, אם אפשר, במציאת פתרונות שיעבדו כמו שצריך. אני לא יכול להיכנס יותר לפרטים".

בדבריו הפריד זבה בין נמלי חיפה לאשדוד בכוונו לתפוקות העובדים במהלך הדיונים. "יש היום בעיות בנמל אשדוד עם הנתבים, שמכניסים פחות אוניות לנמל ממה שהם מסוגלים", אמר, "בחיפה לא רואים איזושהי הפרעת עבודה בזמן המשא ומתן".

אתמול (א'), אמר ל"PORT2PORT" מחזיק תיק עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, שהצדדים קיבלו מהשופטת נילי ארד מבית הדין העליון לעבודה ארכה לשוב לדיונים. אולם, שלא כבעבר, הפעם ארכה זו אינה תחומה בזמן. "אם נראה, בעוד זמן מסוים, שאין התקדמות, נחזור לשופטת ונגיד שאנו רוצים לשבות", אמר.

היום התייחס זבה גם לדברים אלה: "הם קיבלו ארכה מבית המשפט, אבל בכל יום הם יכולים לקום על צד שמאל ולהגיד, 'לא הולך לנו, גמרנו'. אבל הפעם הם לא יכולים לשבות; הם חייבים לפנות לבית המשפט כדי לקבל את אישורו. בית המשפט אמר במפורש, 'אתם צריכים לפנות קודם אלי על מנת לקבל אישור לשבות'".

זבה הוסיף: "הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, לא ראיתי עדיין שום הודעה רשמית, או החלטה רשמית, של בית המשפט (בנוגע לארכה)".