שר הכלכלה: חייבים לאפשר לעסקים הקטנים להתחיל לעבוד

השר עמיר פרץ הודיע כי ידרוש היום בקבינט הקורונה לפתוח כבר ביום ראשון הקרוב את הגנים ומעונות יום, עסקים ללא קבלת קהל וקבלת מוצרים ב״טייק-אוויי״. ד״ר רון תומר: קוראים לקיצור תקופת הבידוד, בדומה למדינות מערביות אחרות


12:36 ,15.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ הודיע כי ידרוש היום בקבינט הקורונה לפתוח כבר ביום ראשון הקרוב את הגנים ומעונות יום, עסקים ללא קבלת קהל וקבלת מוצרים ב״טייק-אוויי״.  

 

פרץ: ״אין שום סיבה להחזיק אותם בסגר. צריך לתת להם את הזמן להתארגן בסוף שבוע ולהתחיל יציאה בצורה מבוקרת. המשק נמצא במצב קשה, אולי הקשה ביותר מאז קום המדינה. אנו חייבים לאפשר לעסקים הקטנים להתחיל לעבוד בהתאם לתחלואה, ובמקביל ליישם את מתווה הרמזור ולאפשר לעוד סקטורים לחזור לעבודה בתקופה הקרובה מאוד. אנו נמצאים כבר עם מיליון מובטלים, מתוכם למעלה מ600 אלף בחל״ת״.

 

פרץ הוסיף: ״אנחנו נמצאים בצומת קריטית, שכל התמהמהות, יכולה להביא לתרבות אבטלה שתלווה אותנו  שנים ארוכות״.

 

התעשיינים: תומכים בקיצור תקופת הבידוד ל-10 ימים

 

לצד קריאתו של שר הכלכלה והתעשייה הבוקר הודיע נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, שכבר שבועות רבים נאבק לקיצור תקופת ימי הבידוד, כי הוא תומך בתוכנית של פרופ׳ גמזו ובעמדת ח״כ האוזר לקצר תקופה זו ל- 10 ימים בלבד. זאת בשל העלות הגבוהה של ימי הבידוד למשק, לצד הפגיעה הקשה בתפקוד השוטף של עסקים בישראל.

 

לדברי ד״ר תומר: ״הנתונים מראים כי מקומות העבודה שומרים על שיעורי הדבקה אפסיים, אולם הנזק למשק מכמות ימי הבידוד הוא עצום. אנו קוראים לקיצור תקופת הבידוד, בדומה למדינות מערביות אחרות שבהן משך הבידוד עומד על 10 ימים בלבד, דבר אשר ייטיב עם המשק הישראלי ויאפשר לעובדים, למקום עבודתם לחזור לתפקוד מלא מהר יותר ולתעשייה החיונית להמשיך ולייצר בכל הכוח״.