שרת הכלכלה לנספחים והנספחות בעולם: מוקירה את פועלכם לחיזוק התעשייה

השרה ברביבאי אמרה את הדברים במהלך פגישת עבודה עם הנהלת מינהל סחר חוץ וכלל מערך הנספחים הכלכליים ברחבי העולם. אוהד כהן, מינהל סחר חוץ: ״מערך הנספחים הכלכליים שלנו פועל ברחבי העולם כעיניים והאוזניים של החברות הישראליות בחו״ל״


11:07 ,06.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל׳ אורנה ברביבאי, קיימה אתמול פגישת עבודה עם הנהלת מינהל סחר חוץ בארץ וכלל מערך הנספחים הכלכליים ברחבי העולם, שהצטרפו למפגש על גבי פלטפורמת זום.

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מגבש ומוביל את מדיניות סחר החוץ של ישראל במטרה להגביר את כושר התחרות של התעשייה הישראלית, להביא להגדלה וגיוון של היצוא הישראלי ולמשוך השקעות זרות. המינהל עושה זאת, באמצעות מערך של 44 ראשי וראשות נספחויות כלכליות הפועלים מלמעלה מ-50 מרכזי מסחר ועסקים בעולם. כמו כן, אמון מינהל סחר חוץ על ייזום וכינון הסכמים כלכליים לשיפור תנאי הסחר של ישראל, הענקת כלי סיוע לתעשייה לשיווק בין-לאומי ופיקוח על הייצוא הדו שימושי והאב״כ.

 

תפקיד הנספחויות הכלכליות הוא להגדיל את היצוא הישראלי לשוקי היעד, לגוון אותו ולמשוך השקעות זרות לישראל. הנספחויות הכלכליות מגשימות ייעודן באמצעות פעילויות יזומות, כמו: משלחות נכנסות ויוצאות, מתן במה לחברות בתערוכות בישראל ובחו״ל, בתיאום מפגשי B2B באירועים וכן בטיפול בפניות של חברות המבקשות סיוע בקידום עסקיהן בשווקים הגלובליים. בין השאר, מסייעות הנספחויות לחברות במציאת לקוחות, מפיצים ומשקיעים, וכן בהתרת חסמי סחר. הנספח אחראי גם על מעקב והנגשת מידע לתעשייה על רגולציות שונות, שיכולות להשפיע על הייצוא הישראלי למדינת היעד.

 

הנהלת מינהל סחר חוץ ומערך הנספחים הכלכליים מקיימים ממשק עבודה יומיומי והדוק עם כלל משרדי ממשלה וכן מספקים מענה ושירות לרשויות לאומיות רבות וגורמי ממשל בכירים הרואים בנספחים והנספחות של משרד הכלכלה והתעשייה כתובת ראשונה במעלה לקידום האינטרסים הכלכליים והמסחריים הלאומיים בשוקי היעד.

 

על פי נתוני מינהל סחר חוץ, טיפל מערך הנספחויות הכלכליות ב-2020 בלמעלה מ-4,000 פניות מצד חברות ישראליות, ארגן למעלה מ-650 משלחות עסקיות, מרביתן וירטואליות לאור משבר הקורונה, ורשם כ-350 סיפורי הצלחה בערך צבור בהיקף של כמיליארד $. מנתוני השליש הראשון של 2021 עולה כי מערך הנספחויות הכלכליות טיפל בכ-1,800 פניות יצואנים, ארגן כ-470 פעילויות קידום היצוא ומשיכת השקעות, תערוכות \ מפגשים עסקיים, ורשם 91 סיפורי הצלחה בהיקף של כ-436 מיליון שקל.

 

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי התייחסה למפגש ואמרה: ״שמחתי להכיר וללמוד על הפעילות הענפה של מערך הנספחים והנספחות של משרד הכלכלה והתעשייה. משבר הקורונה המחיש ביתר שאת את חשיבות פעילות מינהל סחר חוץ ומערך הנספחויות הכלכליות אשר תפקידן בשטח, גם בעיצומה של המגיפה, להעניק סיוע מיידי לחברות ישראליות, שגישתן לשווקי היעד הוגבלה נוכח המצב. מערך הנספחויות הכלכליות, מהווה כתובת מקצועית במעלה עבור מאות ארגונים ואלפי חברות יצואניות, החל מחברות ענק ועד עסקים קטנים ובינוניים וסטארטאפים. המשרד מחויב להמשיך ולפעול בזיהוי הזדמנויות כלכליות ובקידום שיתופי פעולה גלובליים״.

 

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן: ״בשנה וחצי האחרונות פועל מערך הנספחים הכלכליים שלנו ברחבי העולם כעיניים והאוזניים של החברות הישראליות בחו״ל. אלפי חברות ישראליות, שגישתן לשווקי היעד הוגבלה, נסמכו על מערך הנספחים הכלכליים הפרוס בשטח, שביצע, גם בתנאים קשים, את הנדרש על מנת לשמר את הרציפות התפקודית של היצוא, התעשייה והכלכלה הישראלית: החל מפתרון בעיות הנובעות ממחסור בחומרי גלם לתעשייה הישראלית, דרך אישורי כניסה מיוחדים למדינות הסגורות בפני זרים, עבור בפגישות עם גורמי ממשל לפתרון בעיות רגולטוריות וכלה בארגון אלפי מפגשים עסקיים מקוונים בהשתתפות נציגי חברות וארגונים מרחבי העולם״.