נשיא אוסטריה העניק עיטור זהב לאוריאל לין על פעילותו לפיתוח הכלכלה בין אוסטריה לישראל

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, קיבל אתמול בוינה את עיטור הזהב שהוענק לו על ידי נשיא אוסטריה, ד"ר היינץ פישר, עבור פעילותו לפיתוח יחסי הכלכלה שבין אוסטריה וישראל


00:00 ,17.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, קיבל אתמול בוינה את עיטור הזהב שהוענק לו על ידי נשיא אוסטריה, ד"ר היינץ פישר, עבור פעילותו לפיתוח יחסי הכלכלה שבין אוסטריה וישראל
 
בטקס נכחו שר הכלכלה והעבודה של אוסטריה, ד"ר ­­­­מרטין ברטנשטיין, ונשיא לשכת המסחר באוסטריה, ד"ר כריסטוף לייטל. כמו כן נכחה בטקס קבוצה גדולה של אנשי עסקים מובילים באוסטריה בתחומי הבריאות, ההנדסה, המזון, הטלפוניה, התעופה והתיירות.
 
לין הודה על קבלת העיטור וציין כי רואה בו מחויבות להמשך קידום יחסי הכלכלה בין אוסטריה וישראל. כמו כן ציין את שנת 2006 בכלכלת ישראל כשנה שיש להבין את הישגיה רק בראייה היסטורית והדגיש את העובדה שזו הפעם הראשונה שסך הייצוא עבר את הייבוא, הכלכלה מראה סימני יציבות, האינפלציה שואפת לאפס, הריבית נמוכה, המטבע חזק, הצמיחה הכלכלית עומדת על 5%, היקף ההשקעות הזרות מתקרב ל-20 מיליארד דולר וקיימת עלייה חדה בייצור התעשייתי.
 
לין ציין כי ישנם הרבה קווי אופי דומים בין כלכלת אוסטריה לכלכלת ישראל. "בשתיהן המשק מאופיין בחברות בסדר גודל בינוני, ובשתיהן מרכיב סחר החוץ הוא מרכיב מוביל. יכולותיה של אוסטריה חזקות בתחום הייצור, התחבורה, התיירות, הבנקאות, החשמל ויכולותיה של ישראל משמעותיות בתחום המקרו אלקטרוניקה, מדעי החיים, מחשבים, תוכנה, אינטרנט, טלקומוניקציה ועוד."
 
"על אף העלייה בסחר בין שתי המדינות, איגוד לשכות המסחר ישקיע מאמצים נוספים בהגברת שיתוף הפעולה לתועלת הכלכלית של ישראל ואוסטריה והדגיש את התרומה המיוחדת שיש לישראל בארצות חוץ בעיקר בארצות הבלתי מפותחות וכן את התרומה הגדולה שיש לאוסטריה בארצות מזרח אירופה" הוסיף לין.