פוליסה משותפת ראשונה לבסס"ח הממשלתי והבנק העולמי: יבטחו בהיקף 83 מיליון ד" פרוייקט של ECI בברזיל

החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC) , הפועלת במסגרת משרד התמ"ס, תבטח בביטוח משנה של MIGA - המוסד לביטוח השקעות של הבנק העולמי – פרויקט טלקומוניקציה של חברת ECI TELECOM בברזיל. הערבות שהוציאה MIGA היא בסך כולל של 83.5 מיליון דולר, 53 מיליון מה


00:00 ,21.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ (IFTRIC) , הפועלת במסגרת משרד התמ'ס, תבטח בביטוח משנה של  MIGA -   המוסד לביטוח השקעות של הבנק העולמי – פרויקט טלקומוניקציה של חברת ECI TELECOM בברזיל. הערבות שהוציאה MIGA היא בסך כולל של 83.5 מיליון דולר, 53 מיליון מהם בביטוח משנה של IFTRIC.  זוהי הערבות השנייה של  MIGA לפרוייקט זה.
לדברי מנכ"ל החברה לסיכוני סחר חוץ, אורי ברנשטיין, "פרויקט זה מהווה עסקה ראשונה שאנו מבצעים במסגרת שיתוף הפעולה עם MIGA. יש לקוות שיצואנים נוספים יגלו את הפוטנציאל הגלום בקשר עם MIGA והבנק העולמי. קבלת גיבוי של הבנק העולמי מהווה כרטיס כניסה של יצואנים ישראלים בקבלת סיוע מימוני ממוסדות פיננסים בחו"ל, ובפדיית השקעות במדינות מתפתחות."
לדברי רוג'ר פרונו, סגן נשיא  ב- MIGA בנושא ערבויות,  "ביטוח המשנה של IFTRIC איפשר ל- MIGA להרחיב את היקף הכיסוי לפרוייקט. אנו חושבים, כי לפרוייקט תהיה השפעה חזקה על התפתחות שיתוף הפעולה עםIFTRIC  לקראת עסקאות נוספות בפרוייקטים עתידיים, בסקטורים שונים ובמדינות שונות."
הערבות לפרוייקט ניתנה ל- ECI Telecom לטווח של עד 8 שנים על ההשקעה באמצעות הלוואה לחברה הברזילאית Global Village Telecom , והיא מכסה סיכונים כגון הגבלות בהעברת כספים, הפקעה או נישול, מלחמה ותסיסה חברתית. הפרוייקט כולל בנייה ותפעול רשת טלפונים אלחוטית במרכז ודרום ברזיל, שתספק שירותי טלפונייה ליחידים ועסקים. הפרוייקט אמור להגביר את התחרות בתחום הטלקום בברזיל, ליצור מקומות עבודה ולהגדיל את הכנסות הממשלה ממסים, לצד חיזוק ודחיפת עסקים מקומיים. ECI TELECOM היא ספקית גלובלית של שירותי טלקומוניקציה בתחום הנתונים, הקול, הוידאו והמולטימדיה. החברה מפעילה רשת מכירות ותמיכה ללקוחות ביותר מ-145 מדינות.
MIGA, הגוף האחראי על ליווי וחיסוי השקעות במדינות מתפתחות, הוקם ב- 1988, ומהווה כיום את המוסד העיקרי המסייע ומלווה השקעות במדינות אלה. היקף תיק הביטוח של MIGA הינו כ- 5.5 מיליארד דולר. ל-MIGA יש הסכם להחזר השקעות עם כל המדינות שבמסגרתן היא פועלת. כגוף הפועל בחסות הבנק העולמי, נושא MIGA מעמד מועדף בקשר מול מדינות עליהן חל הביטוח, שיוצר יתרון במקרים שבהם הן נקלעות לקשיים כלכליים.
החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ – IFTRIC, הנמצאת בבעלות ממשלתית מלאה, מלווה עסקות יצוא בהן קיים צורך לבטח אשראים לטווח ארוך – משנה ועד 10 שנים. מטרת פעילותה לעודד ולתמוך בפעילות יצואנים ישראליים בחו"ל. החברה מתמקדת בליווי עסקות מסקטורים שונים, בעיקר פרוייקטים בתחומי התשתית, אנרגיה תקשורת, חקלאות והתעשיות הביטחוניות. IFTRIC  מטפלת בכ- 10% מכלל היצוא של מדינת ישראל (ללא יהלומים), ותומכת בעיקר בפעילות היצוא של 80% מהיצוא למדינות מתפתחות, בהן ברזיל, תורכיה, וונצואלה, רומניה, אוזבקיסטאן, קזחסטאן ואחרות. פעילות ביטוח האשראי לעסקאות קצרות טווח הופרטה והועברה לחברה לביטוחי אשראי, שבשליטת חברת הכשרת הישוב.