קבוצה של מדענים בכירים מאיטליה תגיע לישראל

ישתתפו בסדרת דיונים עם עמיתיהם הישראלים על חיזוק קשרי התעשייה, המדע והטכנולוגיה בין שתי המדינות. שגריר איטליה בישראל: ומחווה של ממשלת איטליה למדינת ישראל לרגל חגיגות ה-60 למדינה


00:00 ,13.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ישתתפו בסדרת דיונים עם עמיתיהם הישראלים על חיזוק קשרי התעשייה, המדע והטכנולוגיה בין שתי המדינות. שגריר איטליה בישראל: ומחווה של ממשלת איטליה למדינת ישראל לרגל חגיגות ה-60 למדינה
 
קבוצה של למעלה מ-30 מדענים בכירים מאיטליה יגיעו לישראל לאחר הפסח להשתתף בסדרת דיונים עם עמיתיהם הישראלים על חיזוק קשרי התעשייה, המדע והטכנולוגיה בין שתי המדינות. הדיונים יתקיימו במשך שלושה ימים, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א, במסגרת כינוס של הפורום מדעי-טכנולוגי המשותף לשתי המדינות, אותו יזמה שגרירות איטליה בישראל. הפורום יציג את הישגי שיתוף הפעולה המדעי-טכנולוגי בין שתי המדינות עד כה ויתווה את הדרך לחיזוקו ולהעצמתו בעתיד.
 
במסגרת הפורום יתקיימו חמישה סמינרים בנושאים מדעיים ספציפיים, שסומנו ע"י מדענים משתי המדינות כתחומים המבטיחים ביותר לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי יישומי בין שתי המדינות: רפואה (בדגש על רפואת חירום והפטולוגיה), ננו-טכנולוגיה (בדגש על ננו-חומרים וננו-פוטונים), מדעי הסביבה, העברת טכנולוגיות והנדסת מערכות מורכבות לשימושים שונים מרובוטיקה ועד אנרגיה.
 
שיתוף הפעולה המדעי-טכנולוגי בין ישראל לאיטליה מעוגן בהסכם בין שתי הממשלות, שנחתם בשנת 2000 ונכנס לתוקפו בשנת 2002. מאז חתימת ההסכם הוחל בביצוע של 30 פרוייקטים מדעיים-תעשייתיים משותפים לשתי המדינות. ממשלת איטליה מימנה פעילות זאת בהיקף של כ-6 מיליון אירו.
 
כל זאת, מעבר ל-19 פרוייקטים המשותפים לשתי המדינות ומתקיימים במסגרת הסכם המסגרת האירופי. כמו כן, התקיימו שורה ארוכה של סמינרים וסדנאות משותפות בהשתתפות כ-700 מדענים מאיטליה ונחתמו 15 מזכרי הבנה בין מוסדות אקדמיים משתי המדינות.
 
לדברי שגריר איטליה בישראל, סנדרו דה ברנארדין, מטרת הכינוס המשותף היא להאיץ ולחזק את קשרי התעשייה ושיתוף הפעולה המדעי-טכנולוגי עם ישראל, בד בבד עם חיפוש תחומים חדשים לשיתוף פעולה: "אנו רואים בכינוס מנוף חשוב לחיזוק הקשרים הבילטראליים בין שתי המדינות וכמחווה של ממשלת איטליה למדינת ישראל לרגל חגיגות ה-60 למדינה."
 
לדברי הנספח המדעי בשגרירות איטליה בישראל, ד"ר סטפנו בוקלטי, שתי הכלכלות, הישראלית והאיטלקית, הן במובנים רבים כלכלות משלימות: "יש לנו חוזקות בתחומים כמו כימיה אנליטית, פיזיקה ורפואה ולישראל יש יכולת גבוהה בכל הקשור להייטק ולהעברת טכנולוגיות ויישום מסחרי של פטנטים, כמו גם יכולת מדהימה לגיוס הון לקידום מיזמים טכנולוגיים. אנו רוצים ליצור את התנאים להמשך שיתוף הפעולה המדעי בין שתי המדינות, עם אוריינטציה יישומית חזקה באופן שיהלום את האינטרסים של שתי המדינות בתחומי התעשייה, המדע והטכנולוגיה."