הארגונים הכלכליים בפנייה גורפת לוועדת האיתור למנכ"ל נמל חיפה: בחרו במועמד הולם

ציינו בפני ועדת האיתור כי נמל חיפה עומד בפני התרחבות, דבר המחייב ניהול מקצועי והבנה של המערכת הלוגיסטית הימית והסביבה העסקית והרגולטורית


00:00 ,10.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ציינו בפני ועדת האיתור כי נמל חיפה עומד בפני התרחבות, דבר המחייב ניהול מקצועי והבנה של המערכת הלוגיסטית הימית והסביבה העסקית והרגולטורית
 
ועדת האיתור למציאת מנהל כללי לחברת נמל חיפה קיבלה לאחרונה פנייה משותפת ממספר ארגונים גדולים במשק הישראלי שעניינה הוא הכישורים הדרושים למנהל כללי לחברה מסדר גודל של חברת נמל חיפה.
 
התאחדות התעשיינים בישראל, איגוד המשתמשים בהובלה ימית, לשכת הספנות הישראלית, מועצת המובילים והמסיעים, ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים וכן איגוד לשכות המסחר – התייצבות גורפת לכל הדעות של כלל הגופים המייצגים את הגופים הכלכליים העובדים מול נמלי ישראל, פנו, כאמור, אל ועדת האיתור וביקשו מחבריה למצוא מועמד מתאים העונה לפחות לדרישות הללו:
 
השכלה רלוונטית בתחום הניהולי
ניסיון ניהולי מוכח ביחידה כלכלית גדולה
התמצאות והבנה במערכת כוח אדם גדולה עם הסכמים קיבוציים וניסיון במו"מ בנושאי שכר ויחסי עבודה
 
העתקים ממכתב זה נשלחו גם לשר התחבורה מופז, מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, סלמן בן ציון, יו"ר נמל חיפה ומנהל רשות החברות הממשלתיות אודי ניסן.
 
בפנייתם לוועדת האיתור כותבים הגופים הנ"ל כי "נמל חיפה עומד בפני התרחבות, קליטת עובדים ורכישת ציוד במאות מיליוני דולרים אשר יכפילו את יכולת השינוע והתפוקה, דבר המחייב ניהול מקצועי והבנה עמוקה של המערכת הלוגיסטית הימית והסביבה העסקית והרגולטורית בה הוא יתפקד.
 
"לכלכלת ישראל כולה יש אינטרס עליון כי המועמד שייבחר אכן יעמוד במרב הכישורים הנ"ל על מנת להבטיח שדרוג איכותי של שירותי הנמל לתועלת כל המשתמשים והמשק".
 
הגופים ציינו בפנייתם עוד כי "ניסיון העבר מוכיח כי מינויים של אישים מוכשרים – ללא הרקע המקצועי המתאים – גרמו לנזקים מיותרים והוצאות גדולות".