שר התמ"ת בסמינר עסקים ישראל – טורקיה: השקעות ושת"פ יחזקו הברית בין המדינות

השר בן אליעזר ציין הבוקר באיסטנבול כי משלחת עסקית גדולה זו מישראל היא הביטוי לכך שיחסי המדינות חזקים כתמיד ויישארו חזקים גם בעתיד


00:00 ,23.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר ציין הבוקר באיסטנבול כי משלחת עסקית גדולה זו מישראל היא הביטוי לכך שיחסי המדינות חזקים כתמיד ויישארו חזקים גם בעתיד
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, פתח הבוקר באיסטנבול את דיוני הסמינר העסקי ישראל-טורקיה, בהשתתפות עשרות חברות משתי המדינות. עוד נאמו בפתח הסמינר נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, וכן מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי.
 
דיוני הסמינר יימשכו כל היום, ומטרתם למשוך משקיעים פרטיים פוטנציאלים משני הצדדים לסחר משותף, וכן להעמיק קשרים מסחריים קיימים. בהמשך היום ייפגש השר בן אליעזר עם מספר חברות טורקיות מרכזיות, ומחר הוא יפתח באנקרה את דיוני הוועדה הכלכלית המעורבת לדיונים של גורמי ממשל משני הצדדים לשדרוג יחסי הסחר בין המדינות.
 
"כבוד גדול הוא לי להיות כאן בין חברים טובים ושותפים עסקיים חשובים מקהילת העסקים", פתח שר התמ"ת בן אליעזר את דבריו. "הגיעו איתי מנהלים של חברות ישראליות מובילות. רוב החברות כבר פעילות בטורקיה, והשאר באו לכאן כדי לבסס קשרים של שיתופי פעולה עסקיים. משלחת זו היא הביטוי הטוב ביותר של החשיבות ושל האמונה כי קשרי טורקיה-ישראל חזקים כתמיד ויישארו חזקים בעתיד".
 
בן אליעזר ציין עוד כי "בתחום הכלכלי, טורקיה וישראל הן שותפות טבעיות. הן נהנות מקרבה הגיאוגרפית, אוריינטציה עסקית דומה, עבודה בסביבה של פיתוח תשתיות, ורמה גבוהה של דרג ניהולי. שתי האוכלוסיות במדינות צעירות. למרות הדמיון הרב, הכלכלות משלימות זו את זו בטבע, וכן ביכולת לשיתופי פעולה ומיזמים משותפים בין שני העמים שלנו".
 
בן אליעזר ציין עוד כי על פי הערכה חברות ישראליות השקיעו כמעט 500 מיליון דולר ארה"ב בטורקיה במגזרים כמו בנקאות, ייצור ושירותים. חברות טורקיות מצד שני השקיעו בתקופה המקבילה במזון ישראלי ובמגזר התשתיות.
 
"שני העמים חולקים קשר מיוחד. חובה לעשות מאמצים עילאיים לשמר ולהעמיק את הידידות שלנו. השקעות, שיתופי פעולה במחקר ופיתוח, מיזמים משותפים ואינטגרציה כלכלית הם התשובה שלי כשר התעשייה, המסחר והתעסוקה, כאשר אני נשאל על אמצעים לחזק את הברית בין טורקיה לבין ישראל.

בתחום הסחר, למרות ההישגים של השנים האחרונות יש עדיין פוטנציאל רב להגדיל את היקף חילופי בתחומים כמו טכנולוגיית המידע, מחשבים, חקלאות, ציוד רפואי ותרופות. עוד מאמץ מוגבר נדרש בכל תחומי המסחר, כך שהפוטנציאל ימומש במלואו.
 
בן אליעזר ציין עוד כי תפקידה של הממשלה היא לסייע לסקטור העסקי כדי לעבור קדימה, וכי הוא מוכן ללמוד בקפידה כל הצעה שתתרום להגברת היחסים הכלכליים.