תוכנית ITEA למו"פ בפיתוח מערכות משולבות תוכנה תמשיך לפעול עם תקציב של 3 מיליארד אירו

התוכנית נחשבת למסגרת האירופית המובילה בתחום מערכות משולבות תוכנה, במסגרתה בוצעו עד כה קרוב ל-100 פרויקטים בהיקף של 1.5 מיליארד אירו. יו"ר התוכנית נפגש בימים אלה עם ד"ר אופר ממשרד התמ"ת


00:00 ,20.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

התוכנית נחשבת למסגרת האירופית המובילה בתחום מערכות משולבות תוכנה, במסגרתה בוצעו עד כה קרוב ל-100 פרויקטים בהיקף של 1.5 מיליארד אירו. יו"ר התוכנית נפגש בימים אלה עם ד"ר אופר ממשרד התמ"ת
 
המדען הראשי במשרד התמ"ת, דר' אלי אופר, נפגש עם פרופ' רודולף האגנמילר, שהתמנה לאחרונה ליו"ר תוכנית ITEA. תוכנית זו נחשבת למסגרת האירופית המובילה בתחום מערכות משולבות תוכנה, במסגרתה בוצעו עד כה קרוב ל-100 פרויקטים בהיקף תקציבי כולל של כ-1.5 מיליארד אירו.
 
יצוין כי כמחצית מסכום זה הינו במימון ממשלתי של המדינות המשתתפות בתוכנית. דר' אופר ופרופ' האגנמילר, נפגשו כדי לדון בדרכים לקידום ההשתתפות הישראלית בתוכנית.
 
עוד יצוין כי פרופ' האגנמילר, שזהו ביקורו הרביעי בישראל, מכיר היטב את פעילות המו"פ של תעשיית התוכנה והאוניברסיטאות בארץ, ומודע למעמד המוביל של ישראל במחקר ופיתוח בתחומים אלה. בשיחה עם דר' אופר ציין כי הוא מעוניין בחיזוק הנוכחות הישראלית בתוכנית והבטיח לקדם את חיזוק מעמדה של ישראל בתוכנית ע"י צירופה לגוף המנהל אותה.
 
המדען הראשי, דר' אלי אופר, ציין בפגישה כי מאז נכנס לתפקידו התווה מדיניות ברורה לעידוד השתתפות ישראלית במסגרות השת"פ במחקר ופיתוח. ד"ר אופר צופה כי יישום מדיניותו זו, יחד עם חיזוק מעמדה הפורמלי של ישראל בהנהלת תוכנית ITEA, יצרו הזדמנות ייחודית לחברות ישראליות לחבור למובילי השוק העולמי בתחום התוכנה.
 
תוכנית  ITEA פועלת במסגרת תוכנית יוריקה לשת"פ במו"פ תעשייתי, כיוזמה של חברות מו"פ אירופיות מובילות בתחומי טכנולוגית מידע, תוכנה ותקשורת, בהן פיליפס, סימנס, תאלס, אלקטל, אירבוס, ונוקיה. חברות אלה, המשקיעות מדי שנה למעלה ממאתיים אלף שנות אדם בפיתוח מערכות משולבות תוכנה, מנהלות את התוכנית ומשתתפות באופן פעיל בפרויקטים המבוצעים במסגרת זו. ישראל חברה מלאה בתוכנית, והמדען הראשי משתתף במימון פרויקטים המבוצעים ע"י חברות ישראליות במסגרת זו.
 
לאחרונה אישרו מוסדות יוריקה את המשך התוכנית לארבע שנים נוספות, בתקציב מיועד של 3 מיליארד אירו, וישראל תמכה במהלך זה. במסגרת ביקור יו"ר התוכנית בארץ, נערך כנס מנהלי מו"פ בחסות המדען הראשי ומתימו"פ, מרכז התעשייה הישראלית למו"פ, האחראי על יישום תוכניות השת"פ של המדען הראשי. בכנס נטלו חלק כ-80 נציגי חברות ישראליות בהן אלביט, יבמ, תדיראן, קומברס, אופטיבייס, סקופוס, אלאדין, אם סיסטמס וכן חברות סטקט-אפ רבות.  בפגישות אישיות שנערכו לאחר הכנס נדונו הזדמנויות להצטרף לפרויקטים שהוצעו במסגרת הקול הקורא האחרון.