תוכנית חדשה לתיעוד פעילויות איגוד סוכני המכס מאז היווסדו

ועד לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים – חיפה והצפון החליט לפני כשלוש שנים להכין מחקר שמטרתו לתעד ולשחזר את פעילות סוכני המכס (בשמם הקודם – עמילי מכס) והשפעתם על חיי המסחר בחיפה. לא ברור בדיוק מתי נוסד האיגוד, אך מתוך התעוד של לשכת המסחר היהודית של חיפה עו


00:00 ,07.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
ועד לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים – חיפה והצפון החליט לפני כשלוש שנים להכין מחקר שמטרתו לתעד ולשחזר את פעילות סוכני המכס (בשמם הקודם – עמילי מכס) והשפעתם על חיי המסחר בחיפה. לא ברור בדיוק מתי נוסד האיגוד, אך מתוך התעוד של לשכת המסחר היהודית של חיפה עולה כי ביום היסוד ב-29 למאי 1929 הצטרף איגוד עמילי המכס כחבר ללשכה.
 
העמותה לתולדות חיפה תוציא לפועל את המחקר אשר בסוף התהליך יצא לאור כספר מודפס. גוף זה הוקם בשנת 1997 ביזמת דר' אביבה ברנע וקבוצת מתנדבים. יעד העמותה: שימור ותיעוד היסטורי של העיר והמרקם הקיים בה, חקר מורשת העיר מהיבטים שונים, פיתוח מסגרות להקניית הידע על תולדות חיפה תוך שיתוף פעולה עם מסגרות קיימות וחיזוק אופיה הפלורליסטי של העיר.
 
לשם עריכת המחקר דרושים מסמכים, צילומים, ידע אישי וכל מקור אחר. כל אשר ברשותו חומר אשר עשוי לעזור, או אשר ידועים לו שמות וכתובות של בני משפחותיהם של עמילי מכס אשר היו פעילים בחיפה מוזמן להתקשר אל:
 
לשכת סוכני מכס ומשלחים בינלאומיים
דרך העצמאות 33
ת.ד. 174 חיפה מיקוד 31001
טלפון: 8626216-04
פקס': 8664278-04
דואר אלקטרוני:[email protected] : E-MAIL