אושר: מכסה של 2,000 עובדים זרים לתעשייה

הממשלה אישרה את הצעתו של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן לקביעת מכסה של 2,000 עובדים זרים לענף התעשייה. במסגרת מכסה זו, תחול חובת תשלום שכר לעובדים הזרים של 130% מהשכר הממוצע במשק


14:09 ,12.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה אישרה הבוקר את הצעתו של שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, למכסה של 2,000 עובדים זרים לענף התעשייה. עוד נקבע כי במסגרת מכסה זו, תחול חובת תשלום שכר לעובדים הזרים של 130% מהשכר הממוצע במשק, על מנת לתת מענה למחסור בכוח אדם מקצועי, לצד המשך תמרוץ עובדים ישראלים להצטרף לתעשייה, כאשר מכסות אלו לא יהיו על חשבון העסקת העובדים הישראלים.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״תוספת העובדים הזרים תתמוך בביקוש הגבוה הקיים בתעשייה, בעיקר על רקע השפל ההיסטורי ברמת האבטלה, תסייע להרחבת מפעלים קיימים תוך יצירת משרות איכותיות נוספות לעובד הישראלי ותחזק את הכלכלה הישראלית״.

 

בשנים האחרונים האבטלה בישראל נמצאת בשפל היסטורי. נתונים חיוביים אלו, מייצרים מאידך מחסור משמעותי בכוח אדם מקצועי ואיכותי במגוון מקצועות וענפי תעשייה, כך שהקושי בגיוס עובדים מורגש באופן משמעותי יותר מאשר מבעבר. 

 

על פי סקר משרות פנויות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2017, קיימות אלפי משרות פניות לעובדים בתעשייה במגוון מקצועות. המחסור בעובדים בתעשייה צפוי להתגבר עוד בשל פרישתם משוק העבודה של יוצאי בריה״מ לשעבר אשר מהווים חלק משמעותי מכוח העבודה המיומן בתעשייה כיום, והיא צפויה עוד לגדול באופן משמעותי בשנים הקרובות. 

 

לאור זאת, מתן מענה למחסור בעובדים בתעשייה, באמצעות מכסה של 2,000 עובדים זרים, צפויה לאפשר לתעשייה להתגבר על המחסור הנוכחי, לצד פתרונות לטווח הארוך.