איגוד לשכות המסחר: התנהלות משרדי הממשלה מקשה על הפעילות העסקית

מסקר שערך האיגוד עולה כי 78% מהנשאלים דירגו את איכות השירות במגזר הציבורי כגורם מקשה. 48% דירגו את הרשויות מקומיות ו-33% דירגו את הארנונה כנושא המקשה על התנהלותם


00:00 ,27.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מסקר שערך האיגוד עולה כי 78% מהנשאלים דירגו את איכות השירות במגזר הציבורי כגורם מקשה. 48% דירגו את הרשויות מקומיות ו-33% דירגו את הארנונה כנושא המקשה על התנהלותם
 
התנהלות משרדי הממשלה 'מככבת' בראש רשימת הנושאים המעיקים והמקשים על פעילותן של חברות ובתי עסק במגזר העסקי. כך עולה מסקר שערך איגוד לשכות המסחר בקרב כ-180 מנהלי חברות בעלות היקפי פעילות שונים בענפי המסחר והשירותים. בכלל זה: רשתות שיווק מזון, חברות מתחומי המזון, המשקאות, החשמל והאלקטרוניקה, התרופות, הלבשה והנעלה, כוח אדם, הסעדה וקייטרינג, וחברות מתחום השירותים השונים.
 
בסקר התבקשו אנשי העסקים לציין נושאים ממסדיים המעיקים במיוחד על פעילותם העסקית מתוך רשימת נושאים. יצוין, כי ניתן היה לבחור יותר מתשובה אחת ולכן סכום האחוזים מגיע ליותר מ- 100%.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר בתגובה כי ממצאי הסקר אינם מפתיעים, שכן כל מי שנמצא במגע שוטף עם משרדי הממשלה נוכח מהר מאד עד כמה רמת השירות שלהם ירודה. "נושא מהותי זה אינו זוכה לטיפול מרוכז ואין יד מרכזית שמכוונת". 
 
"הנזקים שרמת השירות הציבורי הירודה גורמים למגזר העסקי עצומים ומתבטאים במיליארדים רבים ובהפחתה של לפחות 2% תוצר עסקי. השירות הציבורי הלקוי הוא מקלות בגלגלי המשק ומעכב ללא סיבה את פעילות המגזר העסקי, שלא לדבר על העלויות הנוספות, בזבוז זמן ואנרגיה והוצאות אחרות". למרות זאת, לין ציין לטובה את השיפור המשמעותי שחל לאחרונה ברמת השירותים של רשויות המס.
 
מפילוח הסקר עולה כי 85% מהעסקים דירגו את התנהלות משרדי הממשלה ואיכות השירות הציבורי כגורם המקשה ביותר על פעילותם העסקי, 78% מהנשאלים דירגו את איכות השירות במגזר הציבורי כגורם המקשה ביותר ואילו 52% דירגו את שיעורי מס ההכנסה כגורם שמעכב את צמיחתם.
 
כמו כן, 48% דירגו את הרשויות מקומיות ו-33% דירגו את הארנונה כנושא המקשה על התנהלותם; 42% דירגו את מוסר התשלומים במשק ואילו רק 38% דירגו את נמלי הים כגורם מעכב צמיחה, 33% דירגו את מכון התקנים ו- 20%  דירגו את חברת החשמל.
 
יצוין, כי בסקר דומה שערך איגוד לשכות המסחר בפברואר 2006, בקרב כ-90 עסקים מענפי המסחר והשירותים, 65% מהעסקים דירגו את עלויות הארנונה כגורם המקשה על פעילותם העסקית, 63% דירגו את מוסר התשלומים של המגזר העסקי כגורם מקשה, 50% מהנשאלים דירגו את מס הישיר על עסקים כנושא המקשה ביותר, 50% דירגו את הביורוקרטיה הממסדית כגורם מקשה, ואילו רק 42% דירגו את המגזר הציבורי כגורם מעכב לפעילותם העסקית.