ברוש: יש לחתום על הסכם סחר חופשי בין ישראל לווייטנאם

נשיא התאחדות התעשיינים אשר מבקר בוויטנאם כחלק מאירועי משלחת נשיא המדינה ציין כי הסחר בין שתי הארצות יכול וצריך להתרחב גם לתחום הסייבר, המובייל, החקלאות ועוד


12:43 ,21.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נשא דברים הבוקר (21.3) בפתיחת הסמינר העסקי בהאנוי, כחלק מאירועי משלחת נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בוייטנאם. ברוש הודה לנשיא המדינה על כך שהזמין את אנשי עסקים להתלוות אליו למשלחת, ומסר כי הוא מאמין כי ניתן להכפיל את הסחר בין ישראל לוייטנאם, באמצעות חתימת הסכם סחר חופשי בין המדינות.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "הביקור בוייטנאם מתבצע בעת נקודת זמן חשובה מאוד בין שתי המדינות, כאשר פוטנציאל הסחר רק הולך וגדל. לפני כחמש שנים הגענו לפה עם נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל, ובעקבות הביקור, היקף הסחר קפץ מ- 0.5 מיליארד דולר ל- 1.6 מיליארד דולר בשנת 2016. כעת וייטנאם נמצאת בצמיחה מואצת, אשר תאפשר להגדיל את הסחר אף יותר. הסחר הקיים כבר היום בין המדינות בתחום התעשייה הביטחונית הוא רק דוגמה - הסחר עם ישראל יכול וצריך להתרחב גם לתחום הסייבר, המובייל, החקלאות ועוד, באמצעות מיזמים משותפים והקמת קווי ייצור מתקדמים, שיהוו מצב של Win Win  לתעשייה בשתי המדינות. אני מקווה כי כבר בעתיד הקרוב ייחתם הסכם סחר חופשי בין המדינות, אשר יאפשר להגדיל משמעותית את הסחר בין ישראל לוייטנאם".


היקף הסחר בין ישראל לוייטנאם, הסתכם בשנת 2016 בכ- 1.6 מיליארד דולר, ירידה של כ- 25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד , אז הסתכם הסחר בכ- 2.2 מיליארד דולר. הירידה בהיקפי הסחר נבעה מהירידה ביצוא אשר הושפע מהותית מיצוא הרכיבים האלקטרונים. סך יצוא הסחורות של ישראל לוייטנאם רשם במהלך 2016 ירידה של כ- 33% להיקף של כ- 1.2 מיליארד  דולר. לעומת זאת, יבוא הסחורות רשם עליה של כ- 8% להיקף של כ- 442 מיליון דולר.

 

עיקר היצוא של ישראל לוייטנאם הנו רכיבים אלקטרונים (92%), אך ישנו גם יצוא של מתכת בסיסית ומוצרי מתכת (2%), כרייה, חציבה ומינרלים (1%), מכונות וציוד (1%), ציוד טלקומוניקציה (1%) ואחרים (3%).