ברוש ללין: הודעת הפרישה אינה מפתיעה אותי

יו"ר לשכת התאום כותב לנשיא איגוד לשכות המסחר ומציין כי האחרון נקט בארבע השנים האחרונות בגישה בדלנית. טוען: "מי שמך להחליט שהם אינם חלק מהתוכנית הכלכלית"


00:00 ,31.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר לשכת התאום כותב לנשיא איגוד לשכות המסחר ומציין כי האחרון נקט בארבע השנים האחרונות בגישה בדלנית. טוען: "מי שמך להחליט שהם אינם חלק מהתוכנית הכלכלית"
 
שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, הגיב היום לפרישת איגוד לשכות המסחר מלשכת התאום של הארגונים הכלכליים ופנה במכתב אל אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
ברוש כותב ללין כי הודעת הפרישה של איגוד לשכות המסחר "איננה מפתיעה אותי כלל ועיקר". לדברי ברוש, במשך כל ארבע השנים האחרונות העדיף לין לנהוג בגישה בדלנית שהוכיחה כי לין רואה במאבק "מטרה" ולא "אמצעי" להשגת מטרות. כך, טוען ברוש, היה בהסכם הפיצויים במלחמת לבנון השנייה, וכך היה גם בתחילת המו"מ על הסכם הפנסיה וכך קורה גם הלאה.
 
ברוש ציין כי הוא מכבד את החלטתו של לין לפרוש מהלשכה וכי נשיאי לשכת התיאום ימשיכו "להוביל את כלכלת ישראל להישגים רבים כפי שאנו עושים בתכנית הכלכלית הנוכחית".
 
ברוש מציין במכתבו ללין כי לשכת המסחר לא חתמה עד עצם היום הזה על הסכם אי חקיקה חד צדדית וגם לא הודיעה על הצטרפותה להסכם זה עד עצם היום הזה. עוד מציין ברוש כי התוכנית הכלכלית כפי שגובשה ואושרה על ידי לשכת התיאום כללה בין היתר שינויים בחוקי העבודה שהובאו לדיון והחלטה בישיבות נשיאי לשכת התאום בתאריכים.
 
שינויים אלה, מציין ברוש, הינם חלק מהסכמות בין הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים. ברוש טוען כי הוא אינו מבין "מי שמך להחליט שהם אינם חלק מהתוכנית הכלכלית למרות שיתר נשיאי לשכת התאום אישרו שינויים אלה כחלק מהתוכנית". לדברי ברוש, "אין בשינויים אלה ליצור שינויים ממשיים בתחום יחסי העבודה במשק", והוא אף מזמין את לין לקרוא פרשנות מקצועית של עו"ד נחום פיינברג בנושא.