ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה

בהסתדרות יתכנסו אחה"צ לאישור הסכסוך הכללי במשק; עם אישור הסכסוך תוכל ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית במשק בעוד שבועיים


00:00 ,11.10.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות מודיעה כי הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי אישרה הבוקר את סכסוך העבודה הכללי במשק- הן במגזר הציבורי והן בפרטי. מוסדות ההסתדרות – הנהגת ההסתדרות ובית נבחרי ההסתדרות- צפויים לאשר את הסכסוך היום עד הערב. עם אישור הסכסוך תוכל ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית במשק בעוד שבועיים.

לפי הודעתה ההסתדרות דורשת לצמצם את מספר עובדי הקבלן במשק ככל שניתן. זאת ע"י העסקה ישירה של עובדים במקום העסקתם באמצעות קבלנים. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר היום בישיבת הועדה לתיאום וביצוע כי "קרה משהו בקיץ 2011. מאות אלפי אנשים יצאו לרחובות תחת הסיסמא "העם דורש צדק חברתי". לטעמי לא יכול להיות צדק חברתי ללא טיפול בעובדי הקבלן".

עיני שיבח את מנהיגי המחאה ואמר כי "המחאה החברתית יצרה את הפלטפורמה הדרושה להוביל מאבק מהסוג הזה. לא היינו יכולים לעשות את זה לולא התמיכה הגורפת של הציבור. הציבור שיצא לרחובות נותן לנו את הרוח הגבית ואת הכח לתקן עוול הסטורי של עשרות שנים".

עיני הוסיף כי "במשך עשרות שנים התפתחו עשרות צורות העסקה שאינן ישירות אלא באמצעות מתווכים שגוזרים את דמי התיווך על חשבון העובדים החלשים ביותר. עושקים את העובדים האלה. מדובר במאות אלפי עובדים. זו פשוט תופעה של סחר עבדים".

עיני אמר כי מדובר במאבק הכי צודק שנמצא בקונסנזוס. "בימים האחרונים יצא לי לדבר עם הרבה שרים וחברי כנסת. כולם אומרים לי שאין מאבק יותר צודק מהמאבק הזה. אז אם זה כל כך צודק למה אנחנו נמצאים כאן ומכריזים על סכסוך עבודה? כנראה שבמדינה שלנו צריך מישהו שידחוף את העגלה ובמקרה הזה לקחנו את המשימה הקשה הזאת על עצמנו".

עיני קרא לממשלה לפתוח בהידברות כדי למצוא פתרון שיביא לצמצום התופעה במידה ניכרת. "אני קורא לממשלה להרים את הכפפה. אם רוצים צדק חברתי אי אפשר להתעלם מהתופעה הזאת. התרכזנו בסכסוך רק בסעיף עובדי הקבלן. זאת בכדי לטפל בתופעה המסובכת הזאת פעם אחת ולתמיד כמו שצריך".

עיני אמר כי העובדים המאורגנים בהסתדרות אינם מרוויחים כלום מהסכסוך הזה. "זהו מאבק קלאסי של סולידריות חברתית. החזקים יותר למען החלשים. כינסתי לאחרונה מאות ועדי עובדים וראיתי את החשמל ואת הלהט בעיניים שלהם. הם מגויסים למאבק הזה ורואים בו מאבק חשוב מאוד".