המעסיקים: זה הזמן לשלב כוחות

נשיאות המעסיקים והעסקים הגישה לבקשת שר האוצר תכנית יציאה מהמשבר הכלכלי. המעסיקים מציעים: לתת מענק בסך 9,000 שקל לכל עובד שבוחר לסיים את החל״ת ולשוב לעבודה


20:27 ,04.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הצעת המעסיקים, המענק יינתן על ידי המדינה לעובד עצמו על מנת שישוב לפעילות. כיום המעסיקים  מתקשים לגייס עובדים שכן הם מעדיפים להישאר בחל״ת ולקבל תשלום מבלי לעבוד.

 

נשיאות המעסיקים והעסקים, ארגון הגג של המעסיקים בישראל, הכולל את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות החקלאים ולשכת רואי החשבון, הגישה זה עתה תכנית יציאה מהמשבר הכלכלי, לשר האוצר, ישראל כ״ץ, לבקשתו.

 

עוד מציעים המעסיקים מסלול פיצויים מרכזי לעסקים בגין פגיעה בפעילות הכלכלית, פעילויות להקלה על תזרים העסקים, החזרת מערכת החינוך לגיל הרך, הגדלת הביקושים הציבוריים למגזר העסקי בישראל ועוד.

 

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״הסגר השני שנכפה על כלכלת ישראל עלול להפוך את ישראל לאזור אסון כלכלי. המגזר העסקי כולו שספג מחודש מרץ פגיעה משמעותית בפעילות, מגיע חבול ובמצב קשה לסגר הנוכחי, מה שהופך את המצב הנוכחי למסוכן בהרבה מהמציאות שהתמודדנו מולה בסגר הראשון. זה הזמן לשלב כוחות - מעסיקים, ממשלה ועובדים כדי להילחם בחורבן הכלכלי שהקורונה ממיטה עלינו״.

 

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין: ״זוהי תכנית מקיפה ומאוד ממוקדת, על אף שכוללת מס' סעיפים לא מועט. יחד עם זאת, משרד האוצר ישכיל לעשות אם ילמד היטב תכנית זו על כל פרטיה, משום שזוהי בדיוק התכנית שיכולה באמת לסייע למשק להיחלץ מהשבר בו הוא נתון בתום הסגר הנוכחי, ואפילו קודם שיסתיים הסגר הנוכחי. התכנית שאובה מהרבה ניסיון עסקי והבנה מעמיקה של הצרכים האמיתיים של המגזר העסקי״.