המעסיקים: לא נממן יותר את ימי הבידוד בעצמנו

יו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר: במידה וחקיקת פיצוי על עלויות ימי הבידוד לא תעבור, ממחר לא יהיה שום הסדר וזה מצב גרוע בהרבה לעובדים ולמעסיקים״


13:16 ,28.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, אמר היום בדיון על מימון ימי הבידוד בוועדת העבודה של הכנסת כך: ״הצעת החוק הנדונה כאן היא הישג גדול למעסיקים. בפעם הראשונה אנחנו מורידים מעצמנו 2/3 מהעלויות. בחודש מרץ התאחדות התעשיינים היתה זו שהגישה את הבג״ץ שהביא לשינוי האדיר הזה. פנינו ל-15 ארגוני מעסיקים שונים ורק שניים הסכימו להצטרף אלינו. אנחנו היינו היחידים שמימנו אותו, טיפלנו בו – וזכינו בו.

 

״ישבנו עם האוצר והצלחנו להוציא הסדר מאוזן שמשקף גם את האחריות שלנו לעובדינו. נלחמנו גם את מלחמתם של העסקים הקטנים ודרשנו להחריג אותם מההסדר ולפטור אותם מתשלום. במידה והחקיקה לא תעבור, ממחר לא יהיה הסדר וזה מצב הרבה יותר גרוע לעובדים ולמעסיקים״.

 

נציין כי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות לא אישרה היום (ד׳) את מתווה ימי הבידוד שהציעה הממשלה. על פי פסיקת בג״ץ, שפסל את תעודת המחלה הגורפת שהנפיק משרד הבריאות, על הממשלה להסדיר את הסוגיה עד היום.