המשטרה הירוקה פשטה על מתחם שמנים משומשים

המשטרה הירוקה של משרד להגנת הסביבה פשטה על מתחם בדליית אל כרמל שפעל ללא רישיון עסק או היתרים; הצוות החרים מסמכים ומדיה דיגיטלית וביצע דיגומי קרקע


14:15 ,21.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת חקירה נרחבת שניהל מערך החקירות במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, בהשתתפות שוטרי מדור הסביבה במשטרת ישראל, בוצע חיפוש לפי צו של בית משפט במתחם בדליית אל כרמל, שבו מאוחסנים שמנים משומשים ועל פי החשד, גם פסולת מסוכנת, ללא רישיון עסק וללא היתרי רעלים.

 

הצוות פשט על המתחם ותפס מדיה דיגיטלית ומסמכים רבים. בנוסף, נלקחו דיגומים של הקרקע לאחר שהתעורר חשד שקוביות המכילות פסולת של חומרים מסוכנים דלפו וזיהמו אותה. החברה לשירותי איכות סביבה אף דגמה את הקוביות עצמן. המשטרה הירוקה עיכבה את החשודים שהיו במקום וחקרה אותם.

 

המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה ממשיכים להילחם בתופעת האיסוף והפינוי הפיראטיים של שמנים משומשים ולמנוע את הנזקים והמפגעים הסביבתיים שנגרמים מהם.

 

השרה להגנת הסביבה, ח״כ גילה גמליאל: ״איסוף, אחסון וטיפול בשמנים משומשים ללא היתר או בניגוד לדרישות הסביבתיות היא תופעה שמייצרת מפגעים קשים ברמה המקומית וגורמת לזיהומי קרקע ומפגעי אוויר שמשפיעים על האזרחים והסביבה. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה תמשיך לבצע פעולות אכיפה כדי למגר את התופעה ולמצות את הדין עם המעורבים״.