התאחדות התעשיינים: הדרכה מיוחדת להתמודדות עם "ברקזיט"

החברות שישתתפו ביום העיון יקבלו סקירה ותחזית על שווקי המט"ח, ילמדו על התמורות בשוק האשראי ויקבלו תחזית לתרחישים עסקיים אפשריים


10:47 ,10.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

הדי המשבר באירופה בעקבות היפרדות בריטניה מהאיחוד, מגיעים גם לישראל: התאחדות התעשיינים תערוך לתעשיינים הדרכה מיוחדת, אשר תלמד אותם כיצד ביכולתם להתמודד עם ההשלכות של תהליך ה-"ברקזיט" על הפעילות התעשייתית השוטפת ופעילות מט"ח.

  

ההדרכה תיערך כבר השבוע (יום ג', 12.7), לאחר שהגיעה דרישה מהשטח לעזרה בהתמודדות עם המשבר. זאת לאחר שההחלטה הדרמטית של בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי, הביאה עמה טלטלה עצומה בשווקים וחוסר ודאות באשר להשלכות על הכלכלה העולמית, כולל כלכלת ישראל, אשר נמצאת בקשרי מסחר ענפים עם בריטניה.

 

הדבר בא לידי ביטוי גם בתנודות גדולות בשוק המטבעות ואף חשש מפני מלחמת מטבעות. על כן חברות התעשייה שיש להן פעילות יצוא או יבוא במט"ח, מחויבות להיערך בהתאם, לשם מזעור החשיפות.

 

על כן החברות שישתתפו ביום העיון יקבלו סקירה ותחזית על שווקי המט"ח, ילמדו על התמורות בשוק האשראי על רקע ההתפתחויות בארץ ובעולם, יקבלו תחזית לתרחישים עסקיים אפשריים, ילמדו על אסטרטגיות גידור למזעור חשיפות על רקע תנודות בשוק המט"ח וגידור באמצעות הפקטורינג בשווקים תנודתיים.

 

מנהל היחידה למימון ותמריצים ממשלתיים ומנהל פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים, אורן הרמבם, אשר יזם את ההדרכה: "אם לא די בירידה החדה ביצוא התעשייתי בחודשים האחרונים, הרי שמשבר פרישת בריטניה מהאיחוד האירופאי, מייצר אי ודאות רבה בשוק המט״ח וחשיפה לסיכוני מטבע ביצוא וביבוא. לשמחתנו, ישנו מגוון של כלים פיננסיים בהם ניתן לעשות שימוש לשם מזעור הסיכונים, ומטרת ההדרכה הנה להציג אותם בפני מנהלי הכספים של המפעלים".