התעשייה מקבלת שירותים מוניציפליים ברמה ירודה

מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק מבקש מהוועדה לביקורת המדינה לערוך דיון בנוגע לסל השירותים הבסיסי שאמורים מפעלים לקבל


12:58 ,18.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק פנה במכתב ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן, בטענה כי מפעלים מקבלים תמורת הארנונה שירותים מוניציפאליים ברמה ירודה מאוד, ולעיתים אף נאלצים לשלם עליהם מכספם.

 

על כן, דורש חייק שיו"ר הועדה יקבע במושב הנוכחי של הכנסת דיון על הנושא, שיעסוק ביצירה של סל השירותים הבסיסי שמפעלים אמורים לקבל תמורת הארנונה, בהתאם להמלצות נציגי משרד הפנים.

 

כתב חייק: "הוצאות הארנונה השנתיות של מפעלי התעשייה עומדות על למעלה מ-2.5 מיליארד שקל בשנה, לבד מהיטלים ואגרות שהיקפם השנתי נאמד במאות מיליוני שקלים. לכן, לטעמנו, מתן שירותים מוניציפאליים הינם בבחינת חובת הרשויות המקומיות ולא נתון לבחירתן.

 

"אולם, כיום, באזורי תעשיה רבים, השירות הניתן בתחום תחזוקת תשתיות, פינוי אשפה, גינון וחזות חיצונית, הינו ברמה ירודה ולעיתים אינו קיים כלל. יתרה מכך, לעיתים קרובות נאלצים מפעלי התעשייה לממן שירותים אלו מכיסם ובמקרים קיצוניים עוד יותר מחויבים בתשלום נוסף לחברת ניהול שבבעלות הרשות בעבור אותם השירותים המוניציפאליים".

 

סקר שביעות רצון של אזורי התעשייה 2013 שערכה התאחדות התעשיינים, חושף כי ישנה ירידה של 16% בשביעות הרצון הכללית של מפעלי תעשייה מהשירותים המוניציפאליים הניתנים להם לעומת שנת 2012. הסקר נערך בין החודשים דצמבר 2013 לינואר 2014 וכולל 125 מפעלים מכל רחבי הארץ.

 

כמו כן, הסקר חשף כי מנהלי מפעלים הכי פחות מרוצים מנגישות התחבורה הציבורית לאזורי תעשייה, רמת האבטחה והשמירה וחזות פני אזור התעשייה.

 

בנוסף עלה מהסקר כי כ-45% מהמפעלים מתמודדים עם בעיות בקבלת רישיון עסקים וכ-40% מפניות מפעלים לרשויות מוניציפאליות לא זכו כלל להתייחסות. כמו כן עולה כי 31% מהמפעלים הושפעו מרמת השירותים הניתנת להם באזור תעשייה, כאשר בחרו להעתיק את פעילותם למקום אחר.