התעשיינים: יש לקחת ברצינות את מצב התעשייה הישראלית

בהתאחדות התעשיינים החליטו לקחת את המושכות לידיים וללחוץ על ההנהגה בישראל לקחת ברצינות את המצב של התעשייה הישראלית. בעשור האחרון נסגרו למעלה מ-18,000 מפעלים בישראל. ברוש: ״הכלכלה הישראלית נמחקה מסדר היום של הבחירות״


13:25 ,04.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים החלה בקמפיין בינלאומי שילווה את מערכת הבחירות לכנסת ויציג את תמונת המצב הקשה של התעשייה הישראלית אל מול העולם. הקמפיין מציג את מנהיגי הכלכלות הגדולות בעולם כאשר הם מדגישים את חשיבות התעשייה המקומית בארצם כגופים קריטיים לצמיחה ולחוסן חברתי. את הקמפיין ילווה הסלוגן ״מנהיג אמיתי בוחר בתעשייה״.

 

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: ״בזמן שטראמפ ומרקל נלחמים למען התעשייה המקומית בארצם, בישראל התערבות הממשלה בלתי נסבלת ופוגעת בכושר התחרות של המפעלים המקומיים. הכלכלה הישראלית נמחקה מסדר היום של הבחירות ודרוש מנהיג שיבין את חשיבות התעשייה לחוסן החברתי והכלכלי של ישראל״.

 

הקמפיין שיתפרש על שלטי חוצות, בעיתונים הארציים, בתחנות הרדיו ובדיגיטל, יתריע בפני הציבור על מצב התעשייה הישראלית מול העולם. צעדי החקיקה והתערבות הממשלה, המחלישים את התעשייה, מובילים לסגירת מפעלים, לפיטורי עובדים ולהחלשת התעשייה המקומית עד כדי פגיעה אנושה במשק ובכלכלה הישראלית. כל זאת בזמן שהמעצמות המובילות משקיעות בתעשייה המקומית ונוקטות בצעדים שונים להגדלת כושר התחרותיות של מפעלים מקומיים מול מתחרים בינ"ל, כמו השקעה במחקר ופיתוח, צמצום התערבות הממשלה, קידום חינוך טכנולוגי והכשרת כוח אדם מיומן.

 

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בעשור האחרון נסגרו יותר מ-18,614 מפעלים ברחבי הארץ.