על פי הערכות תוך חמש שנים מכירות המוצרים "הירוקים" של תעשיית הפלסטיקה הישראלית יגדלו ביותר מפי 5. מכירות המוצרים המתכלים והידידותיים לסביבה בענף מגיעים כיום ל-90 מיליוני דולרים בשנה
תעשיית הפלסטיקה הישראלית רוצה להפוך לירוקה. תוך 5 שנים, יגדלו ביותר מפי 5 מכירות המוצרים "הירוקים" של תעשיית הפלסטיקה הישראלית ויגיעו לכ-500 מיליוני דולרים. כך מעריך צבי עברי, יו"ר איגוד הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים.
לדבריו, מכירות המוצרים המתכלים ו/או הידידותיים לסביבה בענף הפלסטיקה מגיעים כיום ל-90 מיליוני דולרים בשנה; כאשר מדובר במכירות של כ-10 מיליוני דולרים של אריזות מתכלות, מכירות בהיקף של כ-20 מיליוני דולרים במוצרי פלסטיקה ידידותיים לסביבה לתחום הבנייה, ומכירות בהיקף של כ-60 מיליוני דולרים בשנה במוצרי פלסטיקה וגומי ידידותיים לסביבה בתחום מוצרי החקלאות.
עברי מציין כי איגוד הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים, בסיוע המדען הראשי של משרד התמ"ת, שוקדים על תוכנית להגדלת השימוש בחומרים מתכלים הידידותיים לסביבה בתעשיית הפלסטיקה והגומי.
הוא הוסיף, כי כיום מתקיים כנס מיוחד בנושא עובדות וכיוונים עתידיים בפלסטיקה ירוקה בהשתתפות 200 תעשייני פלסטיקה וגומי, בכנס שנערך ברמת גן, ביוזמת איגוד יצרני הפלסטיקה והגומי של התאחדות התעשיינים ,האגודה הישראלית לפולימרים ופלסטיקה, ושנקר משתתפים, בין השאר, הפרופ' אמוץ ויינברג, נשיא שנקר; מאיר בר-אל, מנהל איגוד יצרני הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים וסמנכ"ל ההתאחדות, ד"ר יפתח ניר, נשיא האגודה הישראלית לפולימרים ולפלסטיקה וחה"כ אסתרינה טרטמן, חברת ה"לובי הירוק".