הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת משיקה אתר חדש ועולה במוצאי שבת הקרובה בקמפיין לחשיפתו ולהגברת המודעות לכלי הסיוע, המידע והליווי המקצועי שמעניקה הסוכנות לעסקים.
האתר (www.sba.tamat.gov.il) יכלול גרסה ייעודית, המותאמת לסמארטפונים, עמוד פייסבוק לעסקים הקטנים ובינוניים ועמוד יו-טיוב, הכולל מדריכי ייעוץ מצולמים לעסק.
השקת האתר תלווה בקמפיין חשיפה בהובלת יובל שם-טוב (יובל המבולבל), שהוביל את קמפיין הסוכנות בנושא תשלום מע"מ על בסיס מזומן לפני כארבעה חודשים.
שר התמ"ת שלום שמחון: "זהו נדבך נוסף במסגרת שורת צעדים לטובת העסקים הקטנים והבינוניים. אני סמוך ובטוח שאתר האינטרנט יסייע רבות לבעלי העסקים ויהווה בידם כלי חשוב להצלחת עסקיהם".
האתר, שיתעדכן באופן שוטף, מרכז תחת קורת גג אחת את כל המידע הנדרש להקמה ולניהול נכון של עסק ויהווה כלי עבודה נגיש ויעיל לעסקים. בין השאר, ניתן למצוא באתר פירוט של תוכניות סיוע שונות הניתנות לעסקים קטנים ובינוניים, לרבות ייעוץ מסובסד, הלוואות ומענקים בערבות מדינה, מחשבונים שימושיים לעסק, מדריכים מקצועיים לניהול והקמה של עסק, מידע על מוקדי השטח של הסוכנות ברחבי הארץ, ריכוז הנחיות וכללים בנושא העסקת עובדים, היבטים משפטיים שכדאי לדעת, הנהלת חשבונות, מיסוי לעסק, מידע בנושא ייבוא וייצוא ועוד.
מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים רן קויתי: "אנחנו חיים בעידן של ידע. שמנו לנו למטרה ליצור מציאות שבה אין צורך במתווכים כדי להיחשף למידע הרלוונטי לניהול עסק ולקידומו. האתר של הסוכנות מציע ליזמים ולבעלי עסקים גישה פשוטה ומהירה לכלי הסיוע המועמדים לרשותם, למידע משפטי וחשבונאי, למחשבונים אינטראקטיביים במגוון נושאים, ולבעלי תפקידים רלוונטיים בסוכנות. אנחנו רוצים שלחנות קטנה יהיו אותן יכולות כמו לרשת בינלאומית, ולא משום שהיא הצליחה לרכוש שירותי איסוף מידע, אלא מכיוון שהמידע פתוח ונגיש ונמצא על גבי התשתיות הטכנולוגיות העדכניות ביותר".
נכון לשנת 2010 פעלו בישראל כ-478 אלף עסקיםהמוגדריםכקטנים ובינוניים, עסקים המעסיקים פחות מ-100 עובדים. מתוכם, כ-362,000 עסקיםהמעסיקים עד ארבעה עובדים, 68,000 עסקים המעסיקים 5-20 עובדים ו-20,000עסקיםהמעסיקים 20-100 עובדים. מספר העסקים הקטנים והבינוניים בישראלגדל בממוצערב שנתי בכ-3% לשנה.