יום האהבה: גידול של 15% במכירת הפרחים

איגוד מגדלי הפרחים שבאיגוד לשכות המסחר: מקווים כי ענף הפרחים הישראלי יצליח לשרוד את המצב הקשה בו הוא נמצא. בקרוב רוכשי הפרחים ישלמו ביוקר על פרחים מחו"ל


12:19 ,12.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי נתונים שמפרסם היום איגוד מגדלי הפרחים שבאיגוד לשכות המסחר לקראת יום האהבה שיחול ביום שלישי הקרוב (14.2), שווי מכירות הפרחים מן החקלאים לרשתות השיווק ביום זה יעמוד על כ-1.8 מיליון שקל כאשר האוהבים יקנו ביום זה כ-1.1 מיליון פרחים ישראליים.

 

הפרחים האהובים ביותר על הישראלים הם: כלניות, נוריות, שושנים צחורות וגיבסניות.

 

לדברי מנכ"ל איגוד מגדלי הפרחים באיגוד לשכות המסחר, אברהם דניאל, שוויו של שוק הפרחים הישראלי לשנת 2016 נאמד ב650 מיליון שקל, ובתקופת יום האהבה חל גידול של כ- 15% בקניית הפרחים, ביחס לחודש רגיל בשנה.

 

עם זאת, דניאל מוסיף כי "ההערכה אותה ביצע האיגוד היא אופטימית, ואנו מקווים שהיא אכן תתממש, ושענף הפרחים הישראלי יצליח לשרוד את המצב הקשה בו הוא נמצא. למרות בקשותינו החוזרות והנשנות לקיים דיון רציני במצב הענף, עד כה לא התקבל מענה ראוי ממנכ"ל משרד החקלאות. לצערנו התגובות שנשמעות מלשכתו הן שענף הפרחים 'לא נמצא בסדר העדיפויות של המשרד' ושהמנכ"ל עסוק בחודשים הקרובים בנסיעות לחו"ל, כך ש'אולי בשנת 2019 נוכל להיפגש, ובתנאי שתהיה קדנציה נוספת'. אין מנוס מלהודות כי ללא התערבות ישירה של משרד החקלאות וסיוע מיידי לענף הפרחים, לא ירחק היום בו ציבור רוכשי הפרחים הישראלי יצטרך לשלם כסף רב עבור פרחים המיובאים מחו"ל".