כנס מחוברות לעסקים: תוקם ועדה מייעצת לקידום יזמות נשים

שר הכלכלה והתעשייה הודיע בפתיחת הכנס כי בימים הקרובים תוקם וועדה מייעצת אשר תמפה את החסמים ותמליץ על הכלים הנדרשים בכדי להגדיל את נוכחות הנשים בעולם היזמות


12:10 ,20.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

כנס ״מחוברות לעסקים״ - כנס יזמות הנשים של הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה, נפתח הבוקר במעמד שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, הנשים המובילות במשק ולמעלה מ-1,000 משתתפות ומשתתפים.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, הודיע בפתיחת הכנס: ״בימים הקרובים תוקם וועדה מייעצת לשר הכלכלה והתעשייה, לקידום יזמות נשים, אשר תמפה את החסמים ותמליץ על הכלים הנדרשים בכדי להגדיל את נוכחות הנשים בעולם היזמות. המלצות אלו יגובשו ויובאו בפני צוות ׳נטו עסקים׳, בראשות משרדי הכלכלה והאוצר, אשר יחל לפעול בימים הקרובים״.

 

במסגרת הפאנל המרכזי של הכנס בו השתתפו איריס לוינשטיין, מנהלת מערכת בריאות בביה״ח וולפסון, חה״כ איילת נחמאס ורבין, המחנה הציוני, חברה בוועדת הכלכלה ויו״ר השדולה לקידום התעשייה בישראל, הרבנית עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית ירושלים וכלת פרס ישראל, רו״ח איריס שטרק, סגנית נשיא ומתמודדת לנשיאות לשכת רואי החשבון בישראל ומייסדת ושותפה מנהלת של פירמת שטרק את שטרק רואי חשבון ויפית גרינברג, יו״ר G קבוצת תקשורת ומבעלי סטימצקי. במסגרת הפאנל נשאלו הנשים על דבריו של הרב קלנר.

 

הרבנית עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית ירושלים וכלת פרס ישראל אמרה כי ״הנשים מהציבור החרדי הגיבו יפה מאוד. אין כמעט נשים שמוכנות להוריד את הראש ולשמוע דיבורים כאלה. טוב שאנחנו לא נבהלות. היום אנחנו כבר לא הולכות לרב להתייעץ איפה לעבוד, אנחנו מחליטות בעצמנו ובנות בגיל 14 כבר מדברות על אקדמיה״.

 

״בשנים האחרונות נשים מובילות בהצלחה רבה, כמנהלות שכירות, ארגונים חשובים ומשמעותיים במשק במגוון תחומים, אבל הרבה פחות נוכחות ביזמות עסקית ובוודאי בפער משמעותי מחלקן באוכלוסייה. צמצום פערים בשיעור השתתפותן של נשים ביזמות – הנו הכרחי לצמיחת המשק״.

 

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה הציג נתונים מסקר חדש שעסק ביוזמות נשים בישראל, בין הנתונים המרכזיים, נראה כי 43% מהנשים מעוניינות בהקמת עסק עצמאי, לעומת 54% מהגברים. וכ-56% מהנשים ציינו את היכולת לעבוד בשעות עבודה גמישות כמניע מרכזי לפתיחת עסק עצמאי. עוד עולה מנתוני הלמ״ס כי מחצית מהנשים בעלות עסק עצמאי הן בעלות תואר אקדמי, לעומת 30% בקרב בעלי העסקים הגברים.

 

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי הסוכנות לעסקים קטנים תגדיל את השתתפותה עד ל-75% בסדנאות לנשים בעלות עסקים, הניתנים באמצעות מעוף - גופי השטח של הסוכנות. כן תפתח הסוכנות קורס נטוורקינג יישומי ללמידת מלאכת עשיית הנטוורקינג - בניית מסר יעיל ויצירת קשרים איכותיים ומניבים.