להגן על ביטחון המדינה ולשמור את תעשיית הסייבר בישראל

בפגישה שנערכה בהתאחדות התעשיינים הבטיח ראש אפ"י להקים ועדה עם ההתאחדות והתעשייה במטרה לייצר צו שיצמצם למינימום את הפגיעה בתעשייה


13:09 ,25.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (ה') נערכה פגישה בבית התאחדות התעשיינים בתל אביב בין ראש אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני במשרד הביטחון (אפ"י) דובי לביא ואנשי מטה הסייבר במשרד ראש הממשלה, לבין נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, יו"ר מכון הייצוא רמזי גבאי ותעשיינים בכירים בתחום הסייבר.

 

הפגישה נועדה לייצר רגיעה בקרב תעשייני הסייבר בכל הנוגע לטיוטת נוסח התקנה לרגולציה החדשה על תחום הסייבר, המתהווה בימים אלו במטה הסייבר ובמשרד הביטחון.

 

במהלך הפגישה הבהיר לביא, כי המשך התהליך על הצו לפיקוח ייעשה בשיתוף פעולה מלא עם תעשיית הסייבר. הוא ציין שהינו שוקל להקים ועדה משותפת למשרד הביטחון, מטה הסייבר, התאחדות התעשיינים ונציגים מתעשיית הסייבר, על מנת לייצר צו מדויק יותר, שייתן מענה אמיתי לביטחון המדינה ועם מינימום פגיעה בתעשייה.

 

תעשייני הסייבר שהשתתפו בפגישה מסרו: "אנחנו ענף צעיר בשוק IT הישראלי הבוגר, הדירקטוריונים שלנו כבר מקיימים דיונים לגבי הצעת העברת פעילויות הפיתוח לחו"ל. אנחנו מוכנים להשקיע זמן רב כדי לקבוע מנגנון שגם יגן על המדינה וגם יאפשר את פיתוח התעשייה ויצוא טכנולוגיה חדשנית לחו"ל".

 

אמר לביא: "אנחנו מבינים שטיוטת הצו לפיקוח על הסייבר כפי שהיא מנוסחת היום חייבת לעבור שינוי, ובסעיפים מסוימים אף שינוי  משמעותי. אנו שוקלים להקים ועדה משותפת לאנשי משרד הביטחון, מטה הסייבר, התאחדות התעשיינים ואנשי התעשייה, מתוך כוונה לייצר צו מדויק ונכון יותר, שיצמצם למינימום את הפגיעה בתעשייה".

 

ברוש: "המדינה חייבת להבין כי כל רגולציה נוספת המוטלת על התעשייה דוחקת אותה לעבור אל מעבר לים, על אחת כמה וכמה בתחום הסייבר, שבו פשוט לוקחים את המחשב ועולים על מטוס. המדינה חייבת לעצור תהליך זה ולשבת לדיאלוג עם חברות הסייבר. יש לייצר פיקוח אשר מצד אחד ייתן מענה ביטחוני נכון למדינה, ומצד שני לא ייצר את צעדיה של תעשיית הסייבר המבורכת, אשר מתפתחת בצעדי ענק ומביאה עימה ערך מוסף גדול למשק".

 

גבאי: "תעשיית ההייטק בכללותה וענף הסייבר בפרט, הם מנועי הצמיחה של התעשייה הישראלית לעתיד הקרוב והרחוק כאחד. על כן אני שמח על ההחלטה לשתף את תעשיית הסייבר לגבי אופי וסוג הרגולציה שתידרש מהם בהמשך הדרך. אין ספק כי שיתוף פעולה בין גורמי הממשל והתעשייה, יעודדו מחד את פיתוח הסייבר בארץ ומאידך ישמרו על כללי עבודה תקינים למדינת ישראל".