לשכת המדען הראשי פרסמה שורת הקלות לתעשיית הטכנולוגיה והחדשנות

מטרת ההקלות, שמגיעות על רקע ההאטה הכלכלית ולמרות הקיצוצים, היא לעודד את התעשייה ולייצר מנוע צמיחה


11:21 ,04.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה פרסמה שורת הטבות משמעותיות לחברות העוסקות במחקר ופיתוח. המטרה של ההטבות היא לעודד את תעשיית החדשנות והטכנולוגיה בישראל.

 

שר הכלכלה נפתלי בנט: "דווקא כשיש סימני האטה, צריך להזרים דלק למנועי הצמיחה של המשק. המדען הראשי הוא אחד הכלים היעילים שיש למדינה לעודד צמיחה עתידית. למרות הקיצוץ התקציבי, אנחנו יוצאים במהלך של הגדלת התמיכה במחקר ופיתוח, בהקלות על הביורוקרטיה, הגדלת תמיכות ותמיכה מקצועית".

 

המדען הראשי אבי חסון: "חובתנו, כגוף האמון על החדשנות במשק הישראלי, לבצע מהלכים של איזון ותמיכה בתעשייה המקומית נוכח סימני ההאטה המאפיינים את התקופה האחרונה. חדשנות ויזמות היא התוכנית העסקית היחידה של מדינת ישראל. לאחר בחינה מעמיקה של צרכי השוק, האתגרים הניצבים בפניו בתקופה הקרובה ואינספור פגישות עם חברות תעשייתיות, אנו מפרסמים רשימת בשורות והטבות שנותנת מענה אמיתי לנושאים שנמצאו כנדרשים ולקידום מו"פ איכותי בחברות.

 

"לאחרונה התבשרנו על קיצוץ כואב של עשרות מיליוני שקלים בתקציב המדען הראשי. חדשנות ומו"פ הם מנוע צמיחה המייצר מקומות תעסוקה, מסייע לפתור אתגרים חברתיים, תורם לחוסן לאומי, מעודד תחרותיות ומסייע במגוון תחומים. שורת הצעדים אותם בחרנו ליישם תאפשר לחברות בישראל לבצע את התאמות שיסייעו להן בטווח המיידי. באמצעות גמישות רגולטיבית ויצירת כלים ייחודיים לתמיכה בצמיחה, אנו מנסים להתגבר על השחיקה והקיצוץ בתקציב המדען הראשי אל מול הגידול בהיקף פעילות המו"פ בתעשייה. אולם ברור כי תהיה פגיעה".

 

רשימת ההקלות כוללות את:  עדכון תקרות שכר לעובדי מו"פ – (עלות כוללת למעביד). החל מחודש ינואר 2015 תקרת השכר לעובדי מו"פ תעמוד על 30,000 שקל עלות כוללת למעביד ל-100% משרה. מדובר בתוספת של 72,000 שקל בשנה בגין כל עובד מו"פ.

 

מקדמה שוטפת בשיעור של 35% (במקום 25%) עם חתימה על כתב האישור. המשמעות של ההחלטה הזאת תביא להקלה תזרימית מידית לחברות אשר תכנית המו"פ אשר הגישו אושרה.

 

הקלות נוספות: אישור לדיווח חודשי בגין הוצאות המו"פ בהתאם לתוכנית העבודה ואישור תשלום בגין הוצאות אלו וזאת במקום דיווח ותשלום רבעוני (במקרים מיוחדים); מתן אורכה בלו"ז בנושאים שונים כמענה לפניות של התעשייה בדרום ותעשייה שעובדיה  שגויסו למבצע האחרון; מתן אישור לפריסת החזר תמלוגים לחברות בקשיים; טופס בקשה מקוצר לתוכניות עם  תקציב מבוקש של עד 1 מיליון שקל לחברות בתעשייה המסורתית;  העלאת תקרת הוצאות לפטנט - 140,000 שקל במקום 120,000 שקל; מתן שירותי הדרכה ללא עלות (חינם) לתעשייה; מוקד פניות ציבור.