משרד האנרגיה העניק לרציו רישיונות לחיפושי גז ונפט

החברה קיבלה שמונה רישיונות חיפוש במסגרת המכרז שפרסם משרד האנרגיה לרישיונות חיפושי גז ונפט מול חופי ישראל. רציו תשתף פעולה בחיפושים עם חברת Capricorn וחברת Pharos Energy


11:14 ,28.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

רציו מודיעה על קבלת שמונה רישיונות חיפוש במסגרת המכרז שפרסם משרד האנרגיה לרישיונות חיפושי גז ונפט מול חופי ישראל. רציו התמודדה במכרז בשיתוף שתי חברות בין לאומיות מובילות לחיפושי גז ונפט הנסחרות בבורסה בלונדון. הראשונה היא חברת Capricorn Offshore Exploration מאדינבורו, סקוטלנד, שתשמש מפעילת הקונסורציום. Capricorn מתמחה באקספלורציה באגנים בתוליים ופעילה מעל ל-20 שנים במקסיקו, סנגל, חוף השנהב ומדינות נוספות במרכז אמריקה.

 

השנייה היא חברתPharos Energy  (לשעבר Soco International Plc.) לה פעילות חיפוש והפקה בווייטנאם ומצרים. שמונת הרישיונות חולקו לשני מקבצים שונים בעלי 4 רישיונות כ״א: מקבץ A ומקבץ C הממוקמים על שטחי ״מירה״, ״אריה״ ו״דניאל מערב״ ההיסטוריים.

 

קבלת הרישיונות מממשת את האסטרטגיה העסקית של רציו להרחבת הפעילות באגן המזרחי של  הים התיכון. כיום, רציו מחזיקה זכויות במאגר האסטרטגי לוויתן שצפוי להפיק גז טבעי כבר בסוף שנת 2019. עם קבלת הרישיונות החדשים תחל השותפות בביצוע ניתוח גיאולוגי מעמיק ובדיקה טכנית ומסחרית של פוטנציאל המשאבים ברישיונות עם שותפותיה Capricorn ו-Pharos Energy וזאת לאורך תקופה של 3 שנים כמוגדר בתכנית העבודה ברישיון.

 

יגאל לנדאו, מנכ״ל רציו, מסר: ״באגן המזרחי של הים התיכון קיים פוטנציאל רב למציאת מאגרי גז נוספים ואף פוטנציאל למציאת נפט. קבלת הרישיונות ותחילת הפעילות בשטח משתלבות עם האסטרטגיה העקבית שלנו להפוך לשחקן מרכזי בחיפוש והפקה של משאבי גז ונפט באגן הלבנט ובמידת האפשר ליצירת סינרגיה עם מאגרים סמוכים אחרים.

 

״שיתוף הפעולה עם חברות האנרגיה Capricorn ו-Pharos Energy מביא לידי ביטוי פעם נוספת את היכולות של רציו לחבור לחברות בינלאומיות מובילות במטרה לפתח את משק האנרגיה הישראלי והאזורי. אני יכול לספר שלאחר קידוחי שרה ומירה רציו הייתה מעוניינת להצטרף לרישיונות הללו היות וזיהתה פוטנציאל לתגליות, אולם תוקף הרישיונות פקע באותו זמן, וכעת אנו שמחים שנוכל לפעול באותם אזורים. כולי תקווה שבבוא היום נוכל להכריז על תגליות חדשות לטובת אזרחי המדינה״.